فضیلت و خواص سوره عادیات - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره عادیات

اجر و پاداشی ده برابر کسانی که در اییام حج در مزدلفه بیتوته کرده اند نصیب او خواهد شد.(1)هم چنین فرموده اند: هر کس سوره عادیات را بخواند و همواره بر قرائت آن مداومت ورزد در روز قیامت با امیرالمؤمنین علیه السلام محشور می گردد و از دوستان و همراهان او خواهد بود.(2)ایشان در کلامی دیگر فرموده اند:

 

 

 

 

ثواب قرائت سوره عادیات، برابر ثواب قرائت نصف قران است.(3)در فضیلت این سوره همین بس که در شأن امیرالمؤمنین علی علیه السلام نازل شده است و خداوند در آن به پیروزی ایشان در جنگ خبر داده بود.(4)امام صادق علیه السلام در زیارت امیرالمومنین می فرمایند: «السلام علیک یا من نزلت فی فضله سوره العادیات».(5)

آثار وبرکات سوره

1) ادای دین و بدهکاری

امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس در قرائت سوره عادیات مداومت ورزد خداوند بدهکاری او را از جایی که فکرش را نمی کند ادا می کند.(6)

2) جهت وسعت رزق ورهایی از قرض و گرسنگی یا تشنگی

هر که از درد و گرسنگی و تشنگی و قرض بخواهد رها شود به عدد نام امیرالمؤمنین علی علیه السلام 110 بار این سوره را بخواند بسیار نافع است. و نیز به جهت وسعت رزق و روزی همراه خود داشته باشد. (7)

3) برای درد کبد

آورده اند که برای درد کبد سوره عادیات را در ظرف چینی نو نوشته شود و سپس با آب باران بشویند و اندکی شکر به آن اضافه شود و بیمار سه روز متوالی از آن بنوشد.(8)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

سوگند به اسبان دونده (مجاهدان) در حالى كه نفس‏زنان به پیش مى‏رفتند، (۱)و سوگند به افروزندگان جرقه آتش (در برخورد سمهایشان با سنگهاى بیابان)، (۲)و سوگند به هجوم آوران سپیده دم (۳)كه گرد و غبار به هر سو پراكندند، (۴)و (ناگهان) در میان دشمن ظاهر شدند، (۵)

كه انسان در برابر نعمتهاى پروردگارش بسیار ناسپاس و بخیل است; (۶)و او خود (نیز) بر این معنى گواه است! (۷)و او علاقه شدید به مال دارد! (۸)آیا نمی ‏داند در آن روز كه تمام كسانى كه در قبرها هستند برانگیخته می ‏شوند، (۹)و آنچه در درون سینه‏ هاست آشكار می ‏گردد، (۱۰)در آن روز پروردگارشان از آنها كاملا باخبر است! (۱۱)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

دومین حرف کلمه qtybhd چیست?