خواص سوره قارعه - اینفو
طالع بینی

خواص سوره قارعه

(1)امام باقر علیه السلام در فضیلت این سوره فرمودند: هر کس سوره قارعه را قرائت کند و آن را استمرار بخشد خداوند عزیز و جلیل او را از فتنه دجال و ایمان آوردن به او در امان می دارد و نیز از گرفتارشدن در آتش جهنم نگاه می دارد.(2)از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: هر کس که این سوره را قرائت نماید در روز قیامت ترازوی حسنات او سنگین می شود. (3)

 

 

 

آثار و برکات سوره

1) گشایش در کار

در این باره از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت کرده اند: هر کس سوره قارعه را بنویسد و همراه نیازمندی قرار دهد خداوند در کار او آسانی و گشایش قرار می دهد.(4)همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده است: هر گاه این سوره را نوشته و همراه کسی که بازارش کساد و بی رونق است باشد خداوند به کارش رونق می بخشد.(5)

2) برآورده شدن حاجات

به جهت برآورده شدن هر حاجتی 180 بار این سوره را بخواند مفید است و اگر معیشت بر او تنگ باشد بنویسد و و با خود همراه داشته باشد روزی او وسیع می گردد .همچنین این سوره را نوشته و با خود همراه داشته باشد حاجتش برآورده خواهد شد. (6)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

آن حادثه كوبنده، (۱)و چه حادثه كوبنده‏اى! (۲)و تو چه مى‏دانى كه حادثه كوبنده چیست؟! (آن حادثه همان روز قیامت است!) (۳)روزى كه مردم مانند پروانه‏هاى پراكنده خواهند بود، (۴)و كوه‏ها مانند پشم رنگین حلاجی ‏شده می ‏گردد! (۵)اما كسى كه (در آن روز) ترازوهاى اعمالش سنگین است، (۶)در یك زندگى خشنودكننده خواهد بود! (۷)و اما كسى كه ترازوهایش سبك است، (۸)پناهگاهش «هاویه‏» ( دوزخ) است! (۹)و تو چه می ‏دانى «هاویه‏» چیست؟! (۱۰)آتشى است سوزان! (۱)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

پنجمین حرف کلمه rvutft چیست?