فضیلت و خواص سوره لیل - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره لیل

تا راضی شود و او را از سختی و تنگی عافیت بخشیده و کارها را بر او آسان می کند. (1)امام صادق علیه السلام روایت می کند: هر که سوره لیل را در روز یا شب قرائت کند تمام اعضای بدنش بر اعمال نیک او شهادت می دهند و خداوند شهادت ایشان را پذیرفته و به بهشت رهنمون می شود.(2)

 

 

 

آثار و برکات سوره

1) جلوگیری از خواب بد

هر کس هنگام خواب سوره لیل را پانزده بار قرائت کند در خوابش جز آنچه از خیر و خوبی دوست دارد در خواب نبیند و خواب بد نخواهد دید و هر کس در نماز عشا آن را بخواند مانند آن است که یک چهارم قرآن را خوانده و نمازش مورد قبول خداوند قرار می گیرد.(3)

2) به هوش آمدن بیمارصرعی

امام صادق علیه السلام فرمودند: … و هر کس این سوره را در گوش کسی که غش کرده و کسی که بیماری صرع دارد بخواند در همان ساعت به هوش می آید.(4)

3) درمان تب

هر گاه کسی تب دارد سوره لیل را بنویسد و بشوید و بیاشامد شفا می یابد. (5)

ختومات مجرب

الف) اگر کسی حاجت مهمی داشته باشد یا مشکلی که راه حل آن برایش مشکل باشد و درمانده و بیچاره شده باشد شب با طهارت و وضو وارد بسترش شود و فرش و لحاف او پاکیزه باشد و تنهای تنها، در وقت خواب، هفت مرتبه هر یک هر یک از سوره های «شمس» و «لیل» را بخواند و بعد از آن بگوید: «اللهم اجعل من امری فرجا و مخرجا» که در شب اول یا سوم یا پنجم یا هفتم، شخصی به خواب او می آید و مشکلش را با او مطرح می کند و راه حلش را دریافت می کند. (6)

ب) جهت رسیدن به فتوحات و زیادی مال

40 شب هر شب 40 بار سوره لیل را بخواند و چون به آیه: «ما لاحد عنده من نعمه تجزی» رسید آن را 3 مرتبه بخواند و آنگاه سوره را تمام کند. (7)ج) هر کس سوره «شمس و لیل » را سه شب متوالی هر کدام 7 بار بخواند و بعد سی بار بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم. تبارک الله رب العالمین، و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» انشاءالله حاجتش روا گردد.(8)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

قسم به شب در آن هنگام كه (جهان را) بپوشاند، (۱)و قسم به روز هنگامى كه تجلى كند، (۲)و قسم به آن كس كه جنس مذكر و مؤنث را آفرید، (۳)كه سعى و تلاش شما مختلف است: (۴)اما آن كس كه (در راه خدا) انفاق كند و پرهیزگارى پیش گیرد، (۵)و جزاى نیك (الهى) را تصدیق كند، (۶)ما او را در مسیر آسانى قرار مى‏دهیم! (۷)اما كسى كه بخل ورزد و (از این راه) بى‏نیازى طلبد، (۸)و پاداش نیك (الهى) را انكار كند، (۹)

بزودى او را در مسیر دشوارى قرار مى‏دهیم; (۱۰)و در آن هنگام كه (در جهنم) سقوط مى‏كند، اموالش به حال او سودى نخواهد داشت! (۱۱)به یقین هدایت كردن بر ماست، (۱۲)و آخرت و دنیا از آن ماست، (۱۳)و من شما را از آتشى كه زبانه مى‏كشد بیم مى‏دهم، (۱۴)كسى جز بدبخت‏ترین مردم وارد آن نمى‏شود; (۱۵)

همان كس كه (آیات خدا را) تكذیب كرد و به آن پشت نمود! (۱۶)و بزودى با تقواترین مردم از آن دور داشته مى‏شود، (۱۷)همان كس كه مال خود را (در راه خدا) مى‏بخشد تا پاك شود. (۱۸)و هیچ كس را نزد او حق نعمتى نیست تا بخواهد (به این وسیله) او را جزا دهد، (۱۹)بلكه تنها هدفش جلب رضاى پروردگار بزرگ اوست; (۲۰)و بزودى راضى و خشنود مى‏شود! (۲۱) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

سومین حرف کلمه aebtj چیست?