فضیلت و خواص سوره بلد - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره بلد

در دنیا به صالح بودن معروف می شود و در آخرت به اینکه نزد خداوند جایگاهی ویژه دارد شهرت می یابد و در روز قیامت از همراهان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و شهیدان و صالحان خواهد بود. (1)رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نیز فرموده اند: هر کس سوره بلد را قرائت نماید خداوند او را از غضب خود در روز قیامت ایمن می دارد. و از گردنه های سخت سفر آخرت نجات می یابد…(2)

 

 

آثار و برکات سوره

1) ایمنی نوزاد

هر کس این سوره را بنویسد و بر طفل یا نوزادی که تازه به دنیا آمده بیاویزد از چیزهایی که کودکان به آن دچار می شوند ایمنی می یابد. و از گریه زیاد بچه ها نجات می بخشد.(3)

2) درمان بیماری های تنفسی

امام صادق علیه السلام می فرمایند: … و اگر آب نوشته سوره بلد را استنشاق کند و با بینی بالا بکشد دردهای مجرای تنفسی را بهبود می بخشد.(4)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

قسم به این شهر مقدس ( مكه)، (۱)شهرى كه تو در آن ساكنى، (۲)و قسم به پدر و فرزندش ( ابراهیم خلیل و فرزندش اسماعیل ذبیح)، (۳)كه ما انسان را در رنج آفریدیم (و زندگى او پر از رنجهاست)! (۴)آیا او گمان مى‏كند كه هیچ كس نمى‏تواند بر او دست یابد؟! (۵)مى‏گوید: «مال زیادى را (در كارهاى خیر) نابود كرده‏ام!» (۶)آیا (انسان) گمان مى‏كند هیچ كس او را ندیده (كه عمل خیرى انجام نداده) است؟! (۷)

آیا براى او دو چشم قرار ندادیم، (۸)و یك زبان و دو لب؟! (۹)و او را به راه خیر و شر هدایت كردیم! (۱۰)ولى او از آن گردنه مهم نگذشت! (۱۱)و تو نمى‏دانى آن گردنه چیست! (۱۲)آزادكردن برده‏اى، (۱۳)یا غذا دادن در روز گرسنگى… (۱۴)یتیمى از خویشاوندان، (۱۵)یا مستمندى خاك‏نشین را، (۱۶)

سپس از كسانى باشد كه ایمان آورده و یكدیگر را به شكیبایى و رحمت توصیه مى‏كنند! (۱۷)آنها «اصحاب الیمین‏»اند (كه نامه اعمالشان را به دست راستشان مى‏دهند)! (۱۸)و كسانى كه آیات ما را انكار كرده‏اند افرادى شومند (كه نامه اعمالشان به دست چپشان داده مى‏شود). (۱۹)بر آنها آتشى است فروبسته (كه راه فرارى از آن نیست)! (۲۰)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.8   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

آخرین حرف کلمه heds چیست?