فضیلت و خواص سوره اعلی - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره اعلی

در روز قیامت به او گفته می شود از هر دری از درهای بهشت که دوست داری وارد بهشت شو(1)رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم می فرماید: کسی که سوره اعلی را قرائت نماید خداوند به تعداد همه حروفی که بر پیامبران الهی ابراهیم ، موسی و محمد نازل کرده است به ازای هر حروف ده حسنه به او می بخشد.

 

 

 

(2)امیرالمومنین علی علیه السلام در حدیثی فرموده است: پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم سوره «اعلی» را دوست می داشت و اولین کسی که گفت: سبحان ربی الاعلی و بحمده، میکائیل بود.(3)ابوحمیصه از امیرالمؤمنین نقل می کند: بیست شب پشت سر هم در نماز به علی علیه السلام اقتدا کردم و بعد از حمد سوره ای جز اعلی نخوان و روزی فرمود:

 

اگر مردم بدانند که چه چیزهایی (از منافع و فواید) در سوره اعلی هست حتما روزی بیست بار آن را قرائت می کردند. هر کس ان را قرائت کند مانند این است که کتاب های آسمانی موسی و ابراهیم را قرائت کرده است. (4)ابن عباس از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل کرده است: بعد از قرائت سوره اعلی بگویید: «سبحان ربی الاعلی».(5)

آثار و برکات سوره

1) درمان درد گوش، درد گردن و دررفتگی استخوان

از رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم نقل شده استک که اگر کسی سوره اعلی بر درد گوش خوانده شود دردش یرطرف می شود و اگر برای کسی که بیماری بواسیر دارد بخوانند خوب می شود .(6)و هم چنین در روایتی دیگر از ایشان آمده که این عمل برای درد گردن نیز مفید است. (7)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

منزه شمار نام پروردگار بلندمرتبه‏ات را! (۱)همان خداوندى كه آفرید و منظم كرد، (۲)و همان كه اندازه‏گیرى كرد و هدایت نمود، (۳)و آن كس را كه چراگاه را به وجود آورد، (۴)سپس آن را خشك و تیره قرار داد! (۵)ما بزودى (قرآن را) بر تو مى‏خوانیم و هرگز فراموش نخواهى كرد، (۶)مگر آنچه را خدا بخواهد، كه او آشكار و نهان را مى‏داند! (۷)

و ما تو را براى انجام هر كار خیر آماده مى‏كنیم! (۸)پس تذكر ده اگر تذكر مفید باشد! (۹)و بزودى كسى كه از خدا مى‏ترسد متذكر مى‏شود. (۱۰)اما بدبخت‏ترین افراد از آن دورى مى‏گزیند، (۱۱)همان كسى كه در آتش بزرگ وارد مى‏شود، (۱۲)سپس در آن آتش نه مى‏میرد و نه زنده مى‏شود! (۱۳)

به یقین كسى كه پاكى جست (و خود را تزكیه كرد)، رستگار شد. (۱۴)و (آن كه) نام پروردگارش را یاد كرد سپس نماز خواند! (۱۵)ولى شما زندگى دنیا را مقدم مى‏دارید، (۱۶)در حالى كه آخرت بهتر و پایدارتر است! (۱۷)این دستورها در كتب آسمانى پیشین (نیز) آمده است، (۱۸)در كتب ابراهیم و موسى. (۱۹) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.90/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.9   از  5 (10 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

دومین حرف کلمه sgld چیست?