فضیلت و خواص سوره غاشیه - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره غاشیه

خدوند د ر حسابرسی روز قیامت با اوآسان می گیرد.(1)امام صا دق علیه السلام نیز فرموده اند: هر کس در نمازهای واجب یا مستحب خود سوره غاشیه را تلاوت نماید و به این کار مداومت نماید خداوند به رحمت خود در دنیا و اخرت او را می پوشاند و در روز قیامت از عذا ب دردناک آتش ایمن می دارد.(2)

 

 

آثار و برکات سوره

1) جهت تسکین درد

امام صادق علیه السلام فرمودندک هر کس سوره غاشیه را بر دندانی که درد می کند قرائت نماید به اذن خداوند دردش آرام می شود و اگر بر غذایی خوانده شود نسبت به ضررها و آسیب های آن در امان است و سلامتی روزی او می شود.(3)در المصباح کفعمی نیز آمده است خواندن سوره غاشیه برای جلوگیری از زیان های غذا و برای سلامتی نوزادی که به دنیا می آید خوب است.(4)

2) دفع ضرر

اگر بر خوردنی بخواند ضرری به وی نرساند. (5)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

آیا داستان غاشیه ( روز قیامت كه حوادث وحشتناكش همه را مى‏پوشاند) به تو رسیده است؟! (۱)چهره‏هایى در آن روز خاشع و ذلت‏بارند، (۲)آنها كه پیوسته عمل كرده و خسته شده‏اند (و نتیجه‏اى عایدشان نشده است)، (۳)و در آتش سوزان وارد مى‏گردند; (۴)از چشمه‏اى بسیار داغ به آنان مى‏نوشانند; (۵)غذائى جز از ضریع ( خار خشك تلخ و بدبو) ندارند; (۶)

غذایى كه نه آنها را فربه مى‏كند و نه از گرسنگى مى‏رهاند! (۷)چهره‏هایى در آن روز شاداب و باطراوتند، (۸)و از سعى و تلاش خود خشنودند، (۹)در بهشتى عالى جاى دارند، (۱۰)كه در آن هیچ سخن لغو و بیهوده‏اى نمى‏شنوند! (۱۱)در آن چشمه‏اى جارى است، (۱۲)در آن تختهاى زیباى بلندى است، (۱۳)و قدحهایى (كه در كنار این چشمه) نهاده، (۱۴)

و بالشها و پشتیهاى صف‏داده شده، (۱۵)و فرشهاى فاخر گسترده! (۱۶)آیا آنان به شتر نمى‏نگرند كه چگونه آفریده شده است؟! (۱۷)و به آسمان نگاه نمى‏كنند كه چگونه برافراشته شده؟! (۱۸)و به كوه‏ها كه چگونه در جاى خود نصب گردیده! (۱۹)و به زمین كه چگونه گسترده و هموار گشته است؟! (۲۰)

پس تذكر ده كه تو فقط تذكر دهنده‏اى! (۲۱)تو سلطه‏گر بر آنان نیستى كه (بر ایمان) مجبورشان كنى، (۲۲)مگر كسى كه پشت كند و كافر شود، (۲۳)كه خداوند او را به عذاب بزرگ مجازات مى‏كند! (۲۴)به یقین بازگشت (همه) آنان به سوى ماست، (۲۵)و مسلما حسابشان (نیز) با ماست! (۲۶) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.3   از  5 (6 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

اولین حرف کلمه wywc چیست?