فضیلت و خواص سوره بروج - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره بروج

 هر کس این سوره را بخواند ده برابر روزهای جمعه و روزهای عرفه ای که او درک کرده است به او پاداش داده می شود.(1)امام صادق علیه السلام نیز در این باره فرمودند: هر کس سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند در محشر و موقف هایی که در پیش خواهد داشت همراه با پیامبران و رسولان و صالحان خواهد بود زیرا سوره بروج سوره پیامبران است.(2)رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم بر قرائت این سوره در نمازهای مختلف روزانه سفارش می فرمودند.(3)

 

 

آثار و برکات سوره

1) برطرف کننده ترس و سختی از انسان

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: قرائت سوره بروج انسان را از ترساننده ها و سختی ها نجات می بخشد.(4)

2) به راحتی کودک را از شیر جدا کنید

امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: اگر بخواهند کودکی را از شیر جدا کنند و شیر را از او بگیرند این سوره را بر او بخوانند. این دو ره برای او آسان خواهد شد و هر کس هنگام خواب این سوره را بخواند تا صبح در امان خدا خواهد بود.(5)

3) برای رفع مسمومیت

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره بروج را بر آب بخواند و به کسی که سم خورده است بنوشاند سم به او آسیبی نمی رساند. (6)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

سوگند به آسمان كه داراى برجهاى بسیار است، (۱)و سوگند به آن روز موعود، (۲)و سوگند به «شاهد» و «مشهود»! («شاهد»: پیامبر و گواهان اعمال، و «مشهود» : اعمال امت است) (۳)مرگ بر شكنجه‏گران صاحب گودال (آتش)، (۴)آتشى عظیم و شعله‏ور! (۵)هنگامى كه در كنار آن نشسته بودند، (۶)و آنچه را با مؤمنان انجام مى‏دادند (با خونسردى و قساوت) تماشا مى‏كردند! (۷)

آنها هیچ ایرادى بر مؤمنان نداشتند جز اینكه به خداوند عزیز و حمید ایمان آورده بودند; (۸)همان كسى كه حكومت آسمانها و زمین از آن اوست و خداوند بر همه چیز گواه است! (۹)كسانى كه مردان و زنان باایمان را شكنجه دادند سپس توبه نكردند، براى آنها عذاب دوزخ و عذاب آتش سوزان است! (۱۰)

و براى كسانى كه ایمان آوردند و اعمال شایسته انجام دادند، باغهایى از بهشت است كه نهرها زیر درختانش جارى است; و این نجات و پیروزى بزرگ است! (۱۱)گرفتن قهرآمیز و مجازات پروردگارت به یقین بسیار شدید است! (۱۲)اوست كه آفرینش را آغاز مى‏كند و بازمى‏گرداند، (۱۳)و او آمرزنده و دوستدار (مؤمنان) است، (۱۴)صاحب عرش و داراى مجد و عظمت است، (۱۵)

و آنچه را مى‏خواهد انجام مى‏دهد! (۱۶)آیا داستان لشكرها به تو رسیده است، (۱۷)لشكریان فرعون و ثمود؟! (۱۸)ولى كافران پیوسته در تكذیب حقند، (۱۹)و خداوند به همه آنها احاطه دارد! (۲۰)(این آیات، سحر و دروغ نیست،) بلكه قرآن باعظمت است… (۲۱)كه در لوح محفوظ جاى دارد! (۲۲)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

دومین حرف کلمه pealkb چیست?