فضیلت و خواص سوره نازعات - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره نازعات

نگه داشتن و حسابرسی او در روز قیامت به اندازه یک نماز واجب طول می کشد تا اینکه وارد بهشت می شود. (1)باز ایشان فرموده اند: کسی که سوره نازعات را قرائت نماید در قبرش و روز قیامت تنها نیست و این سوره انیس او می گردد تا وارد بهشت شود.(2)امام صادق علیه السلام نیز فرمودند: هر که سوره نازعات را قرائت نماید سیراب از دنیا می رود و سیراب مبعوث می شود و سیراب وارد بهشت می گردد. (3)

 

 

آثار و برکات سوره

1) در رویایی با دشمن

امام صادق علیه السلام فرموده اند: کسی که سوره نازعات را در رویارویی با دشمنان بخواند دشمنانش او را نمی بینند و اگر هنگام ورود بر کسی که از خوف و ترس دارند خوانده شود نجات می یابد وبه اذن خدا ایمنی می یابد. (4)

2) دفع سم در بدن

روایت شده است هر کس سوره نازعات را نوشته وپس از شستن سوره آن را به کسی که سم خورده یا حیوان وحشره ای سمی او را گزیده است بنوشانند شفا می یابد. (5)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

سوگند به فرشتگانى كه (جان مجرمان را بشدت از بدنهایشان) برمى‏كشند، (۱)و فرشتگانى كه (روح مؤمنان) را با مدارا و نشاط جدا مى‏سازند، (۲)و سوگند به فرشتگانى كه (در اجراى فرمان الهى) با سرعت حركت مى‏كنند، (۳)و سپس بر یكدیگر سبقت مى‏گیرند، (۴)

و آنها كه امور را تدبیر مى‏كنند! (۵)آن روز كه زلزله‏هاى وحشتناك همه چیز را به لرزه درمى‏آورد، (۶)و بدنبال آن، حادثه دومین ( صیحه عظیم محشر) رخ مى‏دهد، (۷)دلهایى در آن روز سخت مضطرب است، (۸)و چشمهاى آنان از شدت ترس فروافتاده است! (۹)(ولى امروز) مى‏گویند: «آیا ما به زندگى مجدد بازمى‏گردیم؟! (۱۰)

آیا هنگامى كه استخوانهاى پوسیده‏اى شدیم (ممكن است زنده شویم)؟!» (۱۱)مى‏گویند: «اگر قیامتى در كار باشد، بازگشتى است زیانبار!» (۱۲)ولى (بدانید) این بازگشت تنها با یك صیحه عظیم است! (۱۳)ناگهان همگى بر عرصه زمین ظاهر مى‏گردند! (۱۴)آیا داستان موسى به تو رسیده است؟! (۱۵)در آن هنگام كه پروردگارش او را در سرزمین مقدس «طوى‏» ندا داد (و گفت): (۱۶)به سوى فرعون برو كه طغیان كرده است! (۱۷)

و به او بگو: «آیا مى‏خواهى پاكیزه شوى؟! (۱۸)و من تو را به سوى پروردگارت هدایت كنم تا از او بترسى (و گناه نكنى)؟!» (۱۹)سپس موسى بزرگترین معجزه را به او نشان داد! (۲۰)اما او تكذیب و عصیان كرد! (۲۱)سپس پشت كرد و پیوسته (براى محو آیین حق) تلاش نمود! (۲۲)و ساحران را جمع كرد و مردم را دعوت نمود، (۲۳)

و گفت: «من پروردگار برتر شما هستم!» (۲۴)از این رو خداوند او را به عذاب آخرت و دنیا گرفتار ساخت! (۲۵)در این عبرتى است براى كسى كه (از خدا) بترسد! (۲۶)آیا آفرینش شما (بعد از مرگ) مشكل‏تر است یا آفرینش آسمان كه خداوند آن را بنا نهاد؟! (۲۷)سقف آن را برافراشت و آن را منظم ساخت، (۲۸)و شبش را تاریك و روزش را آشكار نمود! (۲۹)

و زمین را بعد از آن گسترش داد، (۳۰)و از آن آب و چراگاهش را بیرون آورد، (۳۱)و كوه‏ها را ثابت و محكم نمود! (۳۲)همه اینها براى بهره‏گیرى شما و چهارپایانتان است! (۳۳)هنگامى كه آن حادثه بزرگ رخ دهد، (۳۴)در آن روز انسان به یاد كوششهایش مى‏افتد، (۳۵)و جهنم براى هر بیننده‏اى آشكار مى‏گردد، (۳۶)

اما آن كسى كه طغیان كرده، (۳۷)و زندگى دنیا را مقدم داشته، (۳۸)مسلما دوزخ جایگاه اوست! (۳۹)و آن كس كه از مقام پروردگارش ترسان باشد و نفس را از هوى بازدارد، (۴۰)قطعا بهشت جایگاه اوست! (۴۱)و از تو درباره قیامت مى‏پرسند كه در چه زمانى واقع مى‏شود؟! (۴۲)

تو را با یادآورى این سخن چه كار؟! (۴۳)نهایت آن به سوى پروردگار تو است (و هیچ كس جز خدا از زمانش آگاه نیست)! (۴۴)كار تو فقط بیم‏دادن كسانى است كه از آن مى‏ترسند! (۴۵)آنها در آن روز كه قیام قیامت را مى‏بینند چنین احساس مى‏كنند كه گویى توقفشان (در دنیا و برزخ) جز شامگاهى یا صبح آن بیشتر نبوده است! (۴۶)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

آخرین حرف کلمه efmu چیست?