فضیلت و خواص سوره مزمل - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره مزمل

هر کس سوره مزمل را قرائت نماید سختی های دنیا و اخرت از او دفع می شود.(1)در سخنی از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است: هر کس سوره مزمل را در نماز عشای خود در آخر شب بخواند شب و روز به عنوان دو شاهد به همراه این سوره به نفع قاری این سوره شهادت می دهند

 

 

 

و خداوند به او زندگی پاک داده و با مرگ پاک از دنیا می رود.(2)از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: هر کس سوره مزمل را قرائت نماید اجری همانند کسی که در راه خداوند بندگانی را به تعداد جنیان و شیاطین آزاد کند اعطا می شود.و سختی دنیا و اخرت از او برداشته می شود

 

و هر کس بر قرائت این سوره مداومت ورزد رسول خدا را در خواب خواهد دید.و می تواند آنچه دلش می خواهد از ایشان درخواست نماید.(3)از حضرت صادق علیه السلام روایت شده : … هر کس این سوره را در شب جمعه صد بار بخواند خداوند صد گناه از او می آمرزد و هزار حسنه به وی عطا می کند. (4)

آثار و برکات سوره

1) آشتی میان زن و شوهر

اگر این سوره را در میان زن و شوهر ناسازگاری سه بار به شربت بخواند و به آن دو بیاشامند دوستدار یکدیگر و مهربان شوند. (5)

2) پیدا شدن گمشده

…هر کس چیزی را گم کرده باشد 10 روز هر روز 1 بار سوره مزمل را بخواند به یاری خداوند پیدا شود..(6)

3) برای فرزند دار شدن

…اگر کسی را فرزندی نباشد زن و شوهر هر دو روزه بگیرند و وقت افطار غسل کنند و 1 بار سوره مبارکه مزمل را برآب بخوانند و از آن آب بخورند، فرزند حاصل می شود… (7)

4) ادای قرض

…هر کس قرض دار باشد بعد از نماز در خواندن این سوره مداومت نماید قرض او ادا می شود… (8)

5) وسعت رزق و روزی

…اگر کسی تنگ روزی باشد سوره مزمل را هر روز تا 40 روز، روزی 1 بار بخواند روزیش زیاد شود… (9)

6) باطل کردن سحر

…اگر کسی را سحر کرده باشند روز یکشنبه این سوره را بنویسد و بشویند و کسی که سحر شده از آن آب بیاشاند سحر او باطل می شود… (10)

7) درمان درد

…سوره مزمل را بر بادام تلخ بخوانند و بر کسی که درد اندام دارد بمالند بیمار صحت می یابد… (11)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

اى جامه به خود پیچیده! (۱)شب را، جز كمى، بپاخیز! (۲)نیمى از شب را، یا كمى از آن كم كن، (۳)یا بر نصف آن بیفزا، و قرآن را با دقت و تامل بخوان; (۴)چرا كه ما بزودى سخنى سنگین به تو القا خواهیم كرد! (۵)مسلما نماز و عبادت شبانه پابرجاتر و با استقامت‏تر است! (۶)

و تو در روز تلاش مستمر و طولانى خواهى داشت! (۷)و نام پروردگارت را یاد كن و تنها به او دل ببند! (۸)همان پروردگار شرق و غرب كه معبودى جز او نیست، او را نگاهبان و وكیل خود انتخاب كن، (۹)و در برابر آنچه (دشمنان) مى‏گویند شكیبا باش و بطرزى شایسته از آنان دورى گزین! (۱۰)و مرا با تكذیب‏كنندگان صاحب نعمت واگذار، و آنها را كمى مهلت ده، (۱۱)

كه نزد ما غل و زنجیرها و (آتش) دوزخ است، (۱۲)و غذایى گلوگیر، و عذابى دردناك، (۱۳)در آن روز كه زمین و كوه‏ها سخت به لرزه درمى‏آید، و كوه‏ها (چنان درهم كوبیده مى‏شود كه) به شكل توده‏هایى از شن نرم درمى‏آید! (۱۴)ما پیامبرى به سوى شما فرستادیم كه گواه بر شماست، همان گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستادیم! (۱۵)

(ولى) فرعون به مخالفت و نافرمانى آن رسول برخاست، و ما او را سخت مجازات كردیم! (۱۶)شما (نیز) اگر كافر شوید، چگونه خود را (از عذاب الهى) بر كنار مى‏دارید؟! در آن روز كه كودكان را پیر مى‏كند، (۱۷)و آسمان از هم شكافته مى‏شود، و وعده او شدنى و حتمى است. (۱۸)این هشدار و تذكرى است، پس هر كس بخواهد راهى به سوى پروردگارش برمى‏گزیند! (۱۹)

پروردگارت مى‏داند كه تو و گروهى از آنها كه با تو هستند نزدیك دو سوم از شب یا نصف یا ثلث آن را به پا مى‏خیزند; خداوند شب و روز را اندازه‏گیرى مى‏كند; او مى‏داند كه شما نمى‏توانید مقدار آن را (به دقت) اندازه‏گیرى كنید (براى عبادت كردن)، پس شما را بخشید; اكنون آنچه براى شما میسر است قرآن بخوانید او مى‏داند بزودى گروهى از شما بیمار مى‏شوند، و گروهى دیگر براى به دست آوردن فضل الهى (و كسب روزى) به سفر مى‏روند،

 

و گروهى دیگر در راه خدا جهاد مى‏كنند (و از تلاوت قرآن بازمى‏مانند)، پس به اندازه‏اى كه براى شما ممكن است از آن تلاوت كنید و نماز را بر پا دارید و زكات بپردازید و به خدا «قرض الحسنه‏» دهید ( در راه او انفاق نمایید) و (بدانید) آنچه را از كارهاى نیك براى خود از پیش مى‏فرستید نزد خدا به بهترین وجه و بزرگترین پاداش خواهید یافت; و از خدا آمرزش بطلبید كه خداوند آمرزنده و مهربان است! (۲۰)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.40/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.4   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

دومین حرف کلمه kavu چیست?