فضیلت و خواص سوره معارج - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره معارج

هر کس سوره معارج را قرائت کند خداوند ثواب کسانی که رعایت امانت و عهدهای خود را می کنند و کسانی که بر نمازهای خود مواظبت می کنند را به او عطا می کند.(2)در سخنی از امام صادق علیه السلام نیز آمده است: هر کس سوره معارج را زیاد بخواند خداوند از گناهان او پرسش نخواهد کرد و در روز قیامت او را نزد پیامبر و اهل بیتش علیهم السلام ساکن خواهد کرد.(3)

 

 

آثار و برکات سوره

1) گره گشایی برای اسیران و زندانیان

رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: کسی که در اسارت است یا در زندان و در بند است اگر سوره معارج را بخواند برای او گره گشایی می شودو این سوره او را حفظ می کند تا نزد خانواده اش بازگردد.(4)

2) برای محتلم نشدن

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در شب سوره معارج را قرائت نماید از احتلام و جنب شدن در خواب در امان می ماند و تمام شب را در امنیت الهی خواهد بود تا صبح.(5)

3) روا شدن حاجات

روایت است که هر کس بر خواندن این سوره در شب و روز مداومت کند هر حاجتی که دارد روا می گردد.(6)

ترجمه آیات از 1 تا 30:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

تقاضاكننده‏اى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد! (۱)این عذاب مخصوص كافران است، و هیچ كس نمى‏تواند آن را دفع كند، (۲)از سوى خداوند ذى المعارج ( خداوندى كه فرشتگانش بر آسمانها صعود و عروج مى‏كنند)! (۳)فرشتگان و روح ( فرشته مقرب خداوند) بسوى او عروج مى‏كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است! (۴)پس صبر جمیل پیشه كن، (۵)زیرا آنها آن روز را دور مى‏بینند، (۶)و ما آن را نزدیك مى‏بینیم! (۷)همان روز كه آسمان همچون فلز گداخته مى‏شود، (۸)و كوه‏ها مانند پشم رنگین متلاشى خواهد بود، (۹)

و هیچ دوست صمیمى سراغ دوستش را نمى‏گیرد! (۱۰)آنها را نشانشان مى‏دهند (ولى هر كس گرفتار كار خویشتن است)، چنان است كه گنهكار دوست مى‏دارد فرزندان خود را در برابر عذاب آن روز فدا كند، (۱۱)و همسر و برادرش را، (۱۲)و قبیله‏اش را كه همیشه از او حمایت مى‏كرد، (۱۳)

و همه مردم روى زمین را تا مایه نجاتش گردند; (۱۴)اما هرگز چنین نیست (كه با اینها بتوان نجات یافت، آرى) شعله‏هاى سوزان آتش است، (۱۵)دست و پاو پوست سر را مى‏كند و مى‏برد! (۱۶)و كسانى را كه به فرمان خدا پشت كردند صدا مى‏زند، (۱۷)و (همچنین آنها كه) اموال را جمع و ذخیره كردند! (۱۸)

به یقین انسان حریص و كم‏طاقت آفریده شده است، (۱۹)هنگامى كه بدى به او رسد بیتابى مى‏كند، (۲۰)و هنگامى كه خوبى به او رسد مانع دیگران مى‏شود (و بخل مى‏ورزد)، (۲۱)مگر نمازگزاران، (۲۲)آنها كه نمازها را پیوسته بجا مى‏آورند، (۲۳)و آنها كه در اموالشان حق معلومى است… (۲۴)براى تقاضاكننده و محروم، (۲۵)

و آنها كه به روز جزا ایمان دارند، (۲۶)و آنها كه از عذاب پروردگارشان بیمناكند، (۲۷)چرا كه هیچ كس از عذاب پروردگارش در امان نیست، (۲۸)و آنها كه دامان خویش را (از بى‏عفتى) حفظ مى‏كنند، (۲۹)جز با همسران و كنیزان (كه در حكم همسرند آمیزش ندارند)، چرا كه در بهره‏گیرى از اینها مورد سرزنش نخواهند بود! (۳۰)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.2   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

آخرین حرف کلمه uuyj چیست?