فضیلت و خواص سوره فصلت - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره فصلت

هر کس سوره فصلت را قرائت کند،

 

 به تعداد تمامی حروف تشکیل دهنده این سوره ، ده حسنه به او داده می شود(2)از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: قرائت سوره فصلت موجب نورانیت و سرور و شادی قاری آن در روز قیامت می شود و در دنیا به گونه ای زندگی می کند که همه او را ستایش کنند و به حال او غبطه بخورند(3)

آثار و برکات سوره

1) بهبود بیماری های قلبی

در تفسیر البرهان به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آمده: اگر سوره فصلت را در ظرفی بنویسد و سپس بشوید و بعد آن آب را با چیزی مخلوط کند و پس از خشک شدن آن را پودر کنند و به بیمار بخورانند به اذن خداوند خوب می شود(4)

2) بهبود بیماری های چشم

از حضرت صادق علیه السلام روایت است: هر کس سوره فصّلت را در ظرفی بنویسد و با آب باران بشوید و با آن سرمه درست کند و کسی که درد چشم یا سفیدی چشم دارد از ان سرمه بکشد، از آن درد رهایی یابد و دیگر مبتلا نمی شود و اگر امکان سرمه کشیدن نباشد، با آن آب چشمانش را بشوید نیز مفید می افتد.(5)

3) بهبود درد شکم

روایت است از امام صادق علیه السلام: که مردی به نزد امام صادق علیه السلام مشرف شد و از درد شکمش در نزد ایشان شکوه کرد. امام به او فرمودند: برو دستت را روی جایی که درد می کند بگذار و سه بار آیات (42-41 سوره فصلت) را بخوان. انشاءالله خوب خواهی شد.(6)

ترجمه از 1 تا 20:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

حم (۱)این كتابى است كه از سوى خداوند رحمان و رحیم نازل شده است; (۲)كتابى كه آیاتش هر مطلبى را در جاى خود بازگو كرده، در حالى كه فصیح و گویاست براى جمعیتى كه آگاهند! (۳)

قرآنى كه بشارت دهنده و بیم دهنده است; ولى بیشتر آنان روى گردان شدند; از این رو چیزى نمى‏ شنوند! (۴)آنها گفتند: «قلبهاى ما نسبت به آنچه ما را به آن دعوت مى‏كنى در پوششهایى قرار گرفته و در گوشهاى ما سنگینى است، و میان ما و تو حجابى وجود دارد; پس تو بدنبال عمل خود باش، ما هم براى خود عمل مى‏كنیم!» (۵)

بگو: من فقط انسانى مثل شما هستم; این حقیقت بر من وحى مى‏شود كه معبود شما معبودى یگانه است; پس تمام توجه خویش را به او كنید و از وى آمرزش طلبید; واى بر مشركان! (۶)همانها كه زكات را نمى‏ پردازند، و آخرت را منكرند! (۷)اما كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادند، پاداشى دائمى دارند! (۸)بگو: آیا شما به آن كس كه زمین را در دو روز آفرید كافر هستید و براى او همانندهایى قرارمى‏دهید؟! او پروردگار جهانیان است! (۹)

او در زمین كوه‏هاى استوارى قرار داد و بركاتى در آن آفرید و مواد غذایى آن را مقدر فرمود، – ینها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نیاز تقاضا كنندگان! (۱۰)سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالى كه بصورت دود بود; به آن و به زمین دستور داد: س‏خ‏للّهبه وجود آیید (و شكل گیرید)، خواه از روى اطاعت و خواه اكراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مى‏آییم (و شكل مى‏گیریم)!» (۱۱)

در این هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید، و در هر آسمانى كار آن (آسمان) را وحى (و مقرر) فرمود، و آسمان پایین را با چراغهایى ( ستارگان) زینت بخشیدیم، و (با شهابها از رخنه شیاطین) حفظ كردیم، این است تقدیر خداوند توانا و دانا! (۱۲)اگر آنها روى‏گردان شوند، بگو: من شما را از صاعقه‏اى همانند صاعقه عاد و ثمود مى‏ترسانم! (۱۳)

در آن هنگام كه رسولان از پیش رو و پشت سر (و از هر سو) به سراغشان آمدند (و آنان را دعوت كردند) كه جز خدا را نپرستید آنها گفتند: «اگر پروردگار ما مى‏خواست فرشتگانى نازل مى‏كرد; از این رو ما به آنچه شما مبعوث به آن هستید كافریم!» (۱۴)اما قوم عاد بناحق در زمین تكبر ورزیدند و گفتند: «چه كسى از ما نیرومندتر است؟!»آیا نمى‏دانستند خداوندى كه آنان را آفریده از آنها قویتر است؟ و (به خاطر این پندار) پیوسته آیات ما را انكار مى‏كردند. (۱۵)

سرانجام تندبادى شدید و هول‏انگیز و سرد و سخت در روزهایى شوم و پرغبار بر آنها فرستادیم تا عذاب خواركننده را در زندگى دنیا به آنها بچشانیم; و عذاب آخرت از آن هم خواركننده‏تر است، و (از هیچ طرف) یارى نمى‏شوند! (۱۶)اما ثمود را هدایت كردیم، ولى آنها نابینایى را بر هدایت ترجیح دادند; به همین جهت صاعقه -آن عذاب خواركننده- به خاطر اعمالى كه انجام مى‏دادند آنها را فروگرفت! (۱۷)

و كسانى را كه ایمان آوردند و پرهیزگار بودند نجات بخشیدیم! (۱۸)به خاطر بیاورید روزى را كه دشمنان خدا را جمع كرده به سوى دوزخ مى‏برند،و صفوف پیشین را نگه مى‏دارند (تا صفهاى بعد به آنها ملحق شوند!) (۱۹)وقتى به آن مى‏رسند، گوشها و چشمها و پوستهاى تنشان به آنچه مى‏كردند گواهى مى‏دهند. (۲۰) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

چهارمین حرف کلمه xclxko چیست?