آثار و برکات سوره سجده - اینفو
طالع بینی

آثار و برکات سوره سجده

هر کس سوره سجده را قرائت نماید مانند آن است که شب قدر را احیا گرفته است

 

(2)از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده است: هر کس در شب های جمعه سوره سجده را قرائت کند خداوند نامه اعمالش را در روز قیامت به دست راست او می دهد و از او حسابرسی نمی کند و او را از همراهان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت گرامیش قرار می دهد(3)

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم هر شب پیش از خواب سوره سجده را قرائت می کردند و تا این سوره و سوره ملک را نمی خواندند به رختخواب نمی رفتند(4)در روایتی دیگر از ایشان آمده که قرائت این سوره در شب موجب امنیت از شیطان و ترفیع درجات در قیامت می شود(5)

آثار و برکات سوره سجده

1) ایمنی از تب و درد مفاصل

از پیامبر گرامی اسلامی نقل شده: هر کس سوره سجده را بنویسد و با خود همراه داشته باشد از مبتلا شدن به تب و سردرد و درد مفاصل در امان است(6)در روایتی از امام صادق علیه السلام نیز هم به داشتن نوشته این سوره مبارکه و هم نوشیدن آب حاصل از شستن این سوره برای رفع انواع تب ها مفید دانسته است(7)

2) عزل کردن حاکم ستمگر

در کتاب المصباح در باب خواص سوره سجده آمده: اگر سوره سجده را بنویسد و در خانه والی و حاکمی قرار دهند در همان سال معزول می شود.(8)

ترجمه از 1 تا 20:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

الم (۱)این كتابى است كه از سوى پروردگار جهانیان نازل شده، و شك و تردیدى در آن نیست! (۲)ولى آنان مى‏گویند: «(محمد) آن را بدروغ به خدا بسته است‏»، اما این سخن حقى است از سوى پروردگارت تا گروهى را انذار كنى كه پیش از تو هیچ انذاركننده‏اى براى آنان نیامده است، شاید (پند گیرند و) هدایت شوند! (۳)

خداوند كسى است كه آسمانها و زمین و آنچه را میان این دو است در شش روز ( شش دوران) آفرید، سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت; هیچ سرپرست و شفاعت كننده‏اى براى شما جز او نیست; آیا متذكر نمى‏شوید؟! (۴)امور این جهان را از آسمان به سوى زمین تدبیر مى‏كند; سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهایى است كه شما مى‏شمرید بسوى او بالا مى‏رود (و دنیا پایان مى‏یابد). (۵)

او خداوندى است كه از پنهان و آشكار با خبر است، و شكست‏ناپذیر و مهربان است! (۶)او همان كسى است كه هر چه را آفرید نیكو آفرید; و آفرینش انسان را از گل آغاز كرد; (۷)سپس نسل او را از عصاره‏اى از آب ناچیز و بى‏قدر آفرید. (۸)سپس (اندام) او را موزون ساخت و از روح خویش در وى دمید; و براى شما گوش و چشمها و دلها قرار داد; اما كمتر شكر نعمتهاى او را بجا مى‏آورید! (۹)

آنها گفتند: «آیا هنگامى كه ما (مردیم و) در زمین گم شدیم، آفرینش تازه‏اى خواهیم یافت؟! س‏ذللّه ولى آنان لقاى پروردگارشان را انكار مى‏كنند (و مى‏خواهند با انكار معاد، آزادانه به هوسرانى خویش ادامه دهند). (۱۰)بگو: «فرشته مرگ كه بر شما مامور شده، (روح) شما را مى‏گیرد; سپس شما را بسوى پروردگارتان بازمى‏گردانند.» (۱۱)

و اگر ببینى مجرمان را هنگامى كه در پیشگاه پروردگارشان سر به زیر افكنده، مى‏گویند: س‏خ‏للّهپروردگارا! آنچه وعده كرده بودى دیدیم و شنیدیم; ما را بازگردان تا كار شایسته‏اى انجام دهیم; ما (به قیامت) یقین داریم!» (۱۲)و اگر مى‏خواستیم به هر انسانى هدایت لازمش را (از روى اجبار بدهیم) مى‏دادیم; ولى (من آنها را آزاد گذارده‏ام و) سخن و وعده‏ام حق است كه دوزخ را (از افراد بى‏ایمان و گنهكار) از جن و انس همگى پر كنم! (۱۳)

(و به آنها مى‏گویم:) بچشید (عذاب جهنم را)! بخاطر اینكه دیدار امروزتان را فراموش كردید، ما نیز شما را فراموش كردیم; و بچشید عذاب جاودان را به خاطر اعمالى كه انجام مى‏دادید! (۱۴)تنها كسانى كه به آیات ما ایمان مى‏آورند كه هر وقت این آیات به آنان یادآورى شود به سجده مى‏افتند و تسبیح و حمد پروردگارشان را بجا مى‏آورند، و تكبر نمى‏كنند. (۱۵)

پهلوهایشان از بسترها در دل شب دور مى‏شود (و بپا مى‏خیزند و رو به درگاه خدا مى آورند) و پروردگار خود را با بیم و امید مى‏خوانند، و از آنچه به آنان روزى داده‏ایم انفاق مى‏كنند! (۱۶)هیچ كس نمى‏داند چه پاداشهاى مهمى كه مایه روشنى چشمهاست براى آنها نهفته شده، این پاداش كارهائى است كه انجام مى‏دادند! (۱۷)آیا كسى كه باایمان باشد همچون كسى است كه فاسق است؟! نه، هرگز این دو برابر نیستند. (۱۸)

اما كسانى كه ایمان آوردند و كارهاى شایسته انجام دادند، باغهاى بهشت جاویدان از آن آنها خواهد بود، این وسیله پذیرایى (خداوند) از آنهاست به پاداش آنچه انجام مى‏دادند. (۱۹)و اما كسانى كه فاسق شدند (و از اطاعت خدا سرباز زدند)، جایگاه همیشگى آنها آتش است; هر زمان بخواهند از آن خارج شوند، آنها را به آن بازمى‏گردانند و به آنان گفته د: «بچشید عذاب آتشى را كه انكار مى‏كردید!» (۲۰)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.40/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.4   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

سومین حرف کلمه iyhed چیست?