فضیلت و خواص سوره عنکبوت - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره عنکبوت

هرکس سوره عنکبوت را بخواند به تعداد همه مؤمنان و همه منافقان ده حسنه به او عطا می شود(1)از امام صادق علیه السلام نقل شده: هرکس سوره عنکبوت و روم را در شب بیست و سوم ماه رمضان قرائت کند، سوگند به خدا که از اهل بهشت خواهد بود زیرا این دو سوره نزد پروردگار از جایگاه بلندی برخوردارند(2)

 

 

آثار و برکات سوره

1) درمان همه بیماری ها

از رسول گرامی اسلام نقل شده است: هرکس سوره عنکبوت را نوشته و پس از شستن، از آب آن بنوشد همه دردها و بیماری ها از او زایل می شود. امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: اگر این سوره را بنویسند و آنگاه آن را شسته و از آب حاصل از آن بنوشند تب، سردی و درد از آنها برداشته می شود و از هیچ دردی جز درد مرگ که چاره ای از آن نیست، غمگین نمی شوند و در زندگی به شادی فراوانی دست می یابند(3)

2) جهت آرامش و شرح صدر

نوشیدن آب این سوره موجب شادی دل و شرح صدر می شود و اگر برای افروختگی و حرارت چهره از این آب صورت را بشویند برطرف می شود و اگر هنگام خواب این سوره خوانده شود موجب آرامش و راحتی در خواب می شود(4)

ترجمه از 1 تا 20:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

الم (۱)آیا مردم گمان كردند همین كه بگویند: «ایمان آوردیم‏»، به حال خود رها مى‏شوند و آزمایش نخواهند شد؟! (۲)ما كسانى را كه پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان مى‏كنیم); باید علم خدا درباره كسانى كه راست مى‏گویند و كسانى كه دروغ مى‏گویند تحقق یابد! (۳)

آیا كسانى كه اعمال بد انجام مى‏دهند گمان كردند بر قدرت ما چیره خواهند شد؟! چه بد داورى مى‏كنند! (۴)كسى كه امید به لقاء الله (و رستاخیز) دارد (باید در اطاعت فرمان او بكوشد!) زیرا سرآمدى را كه خدا تعیین كرده فرامى‏رسد; و او شنوا و داناست! (۵)كسى كه جهاد و تلاش كند، براى خود جهاد مى‏كند; چرا كه خداوند از همه جهانیان بى نیاز است. (۶)و كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادند، گناهان آنان را مى‏پوشانیم (و مى‏بخشیم) و آنان را به بهترین اعمالى كه انجام مى‏دادند پاداش مى‏دهیم. (۷)

ما به انسان توصیه كردیم كه به پدر و مادرش نیكى كند، و اگر آن دو (مشرك باشند و) تلاش كنند كه براى من همتایى قائل شوى كه به آن علم ندارى، از آنها پیروى مكن! بازگشت شما به سوى من است، و شما را از آنچه انجام مى‏دادید با خبر خواهم ساخت! (۸)و كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادند، آنها را در زمره صالحان وارد خواهیم كرد! (۹)و از مردم كسانى هستند كه مى‏گویند: «به خدا ایمان آورده‏ایم!» اما هنگامى كه در راه خدا شكنجه و آزار مى‏بینند، آزار مردم را همچون عذاب الهى مى‏شمارند (و از آن سخت وحشت مى‏كنند);

 

ولى هنگامى كه پیروزى از سوى پروردگارت (براى شما) بیاید، مى‏گویند: «ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریكیم)»!! آیا خداوند به آنچه در سینه‏هاى جهانیان است آگاه‏تر نیست؟! (۱۰)مسلما خداوند مؤمنان را مى‏شناسد، و به یقین منافقان را (نیز) مى‏شناسد. (۱۱)و كافران به مؤمنان گفتند: «شما از راه ما پیروى كنید، (و اگر گناهى دارد) ما گناهانتان را بر عهده خواهیم گرفت!» آنان هرگز چیزى از گناهان اینها را بر دوش نخواهند گرفت; آنان به یقین دروغگو هستند! (۱۲)

آنها بار سنگین (گناهان) خویش را بر دوش مى‏كشند، و (همچنین) بارهاى سنگین دیگرى را اضافه بر بارهاى سنگین خود; و روز قیامت به یقین از تهمتهائى كه مى‏بستند سوال خواهند شد! (۱۳)و ما نوح را بسوى قومش فرستادیم; و او را در میان آنان هزار سال مگر پنجاه سال، درنگ كرد; اما سرانجام طوفان و سیلاب آنان را فراگرفت در حالى كه ظالم بودند. (۱۴)ما او و سرنشینان كشتى را رهایى بخشیدیم، و آن را آیتى براى جهانیان قرار دادیم! (۱۵)

ما ابراهیم را (نیز) فرستادیم، هنگامى كه به قومش گفت: «خدا را پرستش كنید و از (عذاب) او بپرهیزید كه این براى شما بهتر است اگر بدانید! (۱۶)شما غیر از خدا فقط بتهایى (از سنگ و چوب) را مى‏پرستید و دروغى به هم مى‏بافید; آنهایى را كه غیر از خدا پرستش مى‏كنید، مالك هیچ رزقى براى شما نیستند; روزى را تنها نزد خدا بطلبید و او را پرستش كنید و شكر او را بجا آورید كه بسوى او بازگشت داده مى‏شوید! (۱۷)

اگر شما (مرا) تكذیب كنید (جاى تعجب نیست)، امتهایى پیش از شما نیز (پیامبرانشان را) تكذیب كردند; وظیفه فرستاده (خدا) جز ابلاغ آشكار نیست‏». (۱۸)آیا آنان ندیدند چگونه خداوند آفرینش را آغاز مى‏كند، سپس بازمى‏گرداند؟! این كار براى خدا آسان است! (۱۹)بگو: «در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز كرده است؟ سپس خداوند (به همین‏گونه) جهان آخرت را ایجاد مى‏كند; یقینا خدا بر هر چیز توانا است! (۲۰) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

دومین حرف کلمه gzfd چیست?