سوره هود همراه با فضائل آن - اینفو
طالع بینی

سوره هود همراه با فضائل آن

روایت از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: هر کس این سوره را بخواند پاداش و ثوابی به تعداد کسانی که به هود و سایر پیامبران ایمان آوردند و کسانی که آنها را انکار نمودند خواهد داشت و در روز قیامت در مقم شهداء قرار می گیرد و حساب آسانی خواهد داشت.

 

 

متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج7 ص77

روی عن النبی صلی الله علیه وآله وسلم انه قال: من قرأ سورة هود أُعطی من الأجرِ عَشر حَسَنات بِعَدَدِمَن صَدَّقَ بنوحٍ و کذّب به، و هود و صالح و شعیب و لوط و ابراهیم و موسی و کان یوم القیامة من السُعَداء.

مستدرک الوسائل ج4 ص341

«هرکه سوره هود را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.»

عن ابی جعفر علیه السلام قال: من قرأ سورة هود فی کلّ جُمُعةٍ بَعَثَهُ الله تعالی یوم القیامةِ فی زمرة النبیین وَلَم تُعرَف لَهُ خَطیئته عملها یوم القیامة.

امام باقر علیه السلام فرمودند: هر کس سوره مبارکه هود را در هر جمعه قرائت نماید، خداوند متعال در روز قیامت در گروه پیامبران محشورش می کند و درآن روز گناهی بر او دیده نخواهد شد. (گناهان او آمرزیده شده است).

متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج7 ص77

آثار و برکات سوره هود

1) جهت افزایش نیروی بدنی و غلبه بر دشمن

روی عن الصادق علیه السلام: من کتب هذا السورة علی رق ظبی و یاخذها معه أعطاه الله قوة و نصراً ولو حاربة مائة رجل لا تنصر علیهم و غلبهم وإن صاح بهم انهزموا و کل من رآه یخاف منه.

نقل از امام صادق علیه السلام: «کسی که این سوره را بنویسد و با خود داشته باشد خداوند نیروی فوق العاده ای به او خواهد داد و کسی که آن را به همراه داشته باشد و با دشمن بجنگد بر او پیروز و غالب می شود تا انجا که هر کس او را ببیند از او می ترسد.

متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج7 ص77

2) جهت شرح صدر

الَر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ ﴿۱﴾ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ اللّهَ إِنَّنِي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ ﴿۲﴾وَأَنِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ وَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنِّيَ أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ كَبِيرٍ ﴿۳﴾ إِلَى اللّهِ مَرْجِعُكُمْ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۴﴾

هر کس با ایمان این آیات را بر برگ درختی سبز در وقت طلوع آفتاب با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و به مشک و گلاب بشوید و ان را 4 روز در صبح و شام بخورد دل او نورانی می گردد.

خواص آیات قران کریم ص 89

3) جهت حفظ کودک

إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّهِ رَبِّي وَرَبِّكُم مَّا مِن دَآبَّةٍ إِلاَّ هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إِنَّ رَبِّي عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﴿۵۶﴾ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقَدْ أَبْلَغْتُكُم مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ إِلَيْكُمْ وَيَسْتَخْلِفُ رَبِّي قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلاَ تَضُرُّونَهُ شَيْئًا إِنَّ رَبِّي عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ ﴿۵۷﴾

اگر کسی با ایمان دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و بپیچد و در گردن طفل آویزد . طفل از همه آفات محفوظ بماند.

خواص آیات قران کریم ص91

4) زیاد شدن آب چاه

وَهِيَ تَجْرِي بِهِمْ فِي مَوْجٍ كَالْجِبَالِ وَنَادَى نُوحٌ ابْنَهُ وَكَانَ فِي مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَب مَّعَنَا وَلاَ تَكُن مَّعَ الْكَافِرِينَ ﴿۴۲﴾ قَالَ سَآوِي إِلَى جَبَلٍ يَعْصِمُنِي مِنَ الْمَاء قَالَ لاَ عَاصِمَ الْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِلاَّ مَن رَّحِمَ وَحَالَ بَيْنَهُمَا الْمَوْجُ فَكَانَ مِنَ الْمُغْرَقِينَ ﴿۴۳﴾

اگر کسی با ایمان این دو آیه را به جهت زیادتی آب چاه بر تکه سفالی با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و صدبار این دو آیه را بخواند و در چاهی که آب ان کم شده باشد بیندازد آب آن بسیار گردد.

خواص آیات قران کریم ص 90

5) جهت حفظ مرکب

وَقَالَ ارْكَبُواْ فِيهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۴۱﴾

حضرت امیرالمومنین علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت کرده اند که: هر کس با ایمان هنگام سوار شدن بر کشتی و یا هر مرکب دیگریف با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن [آیه فوق را]بگوید ازغرق شدن و تصادفات ایمن گردد و به سلامت به مقصد برسد.

خواص آیات قران کریم ص 90

ترجمه از آیات 1 تا 10:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

الر، این كتابى است كه آیاتش استحكام یافته; سپس تشریح شده و از نزد خداوند حكیم و آگاه (نازل گردیده) است! (۱)(دعوت من این است) كه: جز «الله‏» را نپرستید! من از سوى او براى شما بیم دهنده و بشارت دهنده‏ام! (۲)و اینكه: از پروردگار خویش آمرزش بطلبید; سپس بسوى او بازگردید;

 

تا شما را تا مدت معینى، (از مواهب زندگى این جهان،) به خوبى بهره‏مند سازد; و به هر صاحب فضیلتى، به مقدار فضیلتش ببخشد! و اگر (از این فرمان) روى گردان شوید، من بر شما از عذاب روز بزرگى بیمناكم! (۳)(بدانید) بازگشت شما بسوى «الله‏» است، و او بر هر چیز تواناست! (۴)آگاه باشید، آنها (سرها را به هم نزدیك ساخته، و) سینه‏هاشان را در كنار هم قرارمى‏دهند، تا خود (و سخنان خویش) را از او ( پیامبر) پنهان دارند! آگاه باشید،

 

آنگاه كه آنها لباسهایشان را به خود مى‏پیچند و خویش را در آن پنهان مى‏كنند، (خداوند) مى‏داند آنچه را پنهان مى‏كنند و آنچه را آشكار مى‏سازند; چرا كه او، از اسرار درون سینه‏ها، آگاه است! (۵)هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر اینكه روزى او بر خداست! او قرارگاه و محل نقل و انتقالش را مى‏داند; همه اینها در كتاب آشكارى ثبت است! ( در لوح محفوظ ، در كتاب علم خدا) (۶)

او كسى است كه آسمانها و زمین را در شش روز ( شش دوران) آفرید; و عرش (حكومت) او، بر آب قرار داشت; (بخاطر این آفرید) تا شما را بیازماید كه كدامیك عملتان بهتر است! و اگر (به آنها) بگویى: «شما بعد از مرگ، برانگیخته مى‏شوید! «، مسلما» كافران مى‏گویند: «این سحرى آشكار است!» (۷)

و اگر مجازات را تا زمان محدودى از آنها به تاخیر اندازیم، (از روى استهزا مى‏گویند: «چه چیز مانع آن شده است؟!» آگاه باشید، آن روز كه (عذاب) به سراغشان آید، از آنها بازگردانده نخواهد شد; (و هیچ قدرتى مانع آن نخواهد بود;) و آنچه را مسخره مى‏كردند، دامانشان را مى‏گیرد! (۸)

و اگر از جانب خویش، نعمتى به انسان بچشانیم، سپس آن را از او بگیریم، بسیار نومید و ناسپاس خواهد بود! (۹)و اگر بعد از شدت و رنجى كه به او رسیده، نعمتهایى به او بچشانیم، مى‏گوید: «مشكلات از من برطرف شد، و دیگر باز نخواهد گشت!» و غرق شادى و غفلت و فخرفروشى مى‏شود… (۱۰)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

اولین حرف کلمه ozetip چیست?