محمد بن سيرين گويد: داغ کردن به خواب، دليل بر يافتن گنج و مال است. اگر بيند بر تنش داغ بود، دليل به قدر آن گنج و مال يابد. اما اگر آن مال را در خيرات و طاعت حق تعالي هزينه کند، در عقبي از عقوبت حق تعالي رستگار شود. ولي اگر در شر و فساد صرف کند، به عذاب مبتلا شود. ابراهيم کرماني گويد: اگر بيند از محل داغ خون و ريم بيرون مي آمد، دليل که به خدمت پادشاه مقيم شود. اگر از نشان داغ خون و ريم نمي آمد، دليل که از سلطان بهره نيابد. حضرت دانيال و ابراهيم کرماني گويد: اگر بيند داغ بر کسي نهاد يا کسي داغ بر تن او نهاد، تاويلش سخن زشت است، يا بر او تهمت نهند. اگر به جهت علتي به پشت وي داغ نهادند، دليل بر دين و دنياي او بود. بعضي از معبران گويند: داغ کردن بيان است در کار پادشاه. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: داغ آتشين در خواب ، منع و خودداري از پرداخت زکات است و مشغولي در لشکر پادشاه .
الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و هـ ی