اینفو طالع بینی و فال دستخط

طالع بینی و فال دستخط

به گفته روان شناسان تحليل دستخط هر فرد مي تواند بيش از 100 خصوصيت از شخصيت او را براي ما معرفي كند از جمله دستخط و نوع واكنش فرد در قبال مساپل مختلف زندگي البته بايد بدانيد اين تحقيقات نسبي است و با درصد افراد سنجيده شده است.

ابتدا يك ورق خطدار برداشته و جمله زير را بنويسيد


زندگي حس غريبي است كه يك مرغ مهاجر دارد


دستخط و شيوه تفكر

به نوشته خود در جمله بالا توجه كنيد . چگونه حروف س و ش نوشته ايد ايا به صورت قوسدار يا به صورت دندانه دار ؟ اگر به صورت دندانه دار بنويسيد يعني شما نسبت به مساپل درك سريعي داريد ولي چنانچه قوسدار يعني دقيق هستيد ولي سرعت درك تان كمتر از گروه قبل است.


دستخط و قدرت تجزيه تحليل فرد

باز چنانچه س و ش قوسدار بود تجزيه و تحليل خوبي از مساپل نداريد و اگر دندانه دار برعكس


دستخط و رك گويي شخص

حالا به نوشته خود توجه كنيد اگر از بالاي خط تراز شروع كرده باشيد در ابتداي سطر در رفتار و گفتار خود حاشيه مي رويد و چنانچه از روي خط تراز شروع كرده باشيد سريع سر اصل مطلب مي رويد . در رك گوييي يكي از چيزهايي كه روانشناسان به ان توجه مي كنند در نوشتن حرف ت و پ است كه اگر كشيده نوشته شود فرد رك گو است و صريح اما اگر مقطع و كوتاه نوشته شود فرد بي حوصله و سريع ان را نوشته و در مساپل با حاشيه وارد مي شود


جهت دست‌خط‌

دستخطي كه مستقيم و عمودي نوشته مي شود نشان دهنده اين است كه فرد در موقعيتهاي مختلف منطقي و عقلاني عمل مي كنداما چرا؟ چون شما تحت فرمان قلب خود هستيد.

بخاطر همين بيشتر پزشكان عمودي مي نويسند و هنرمندان كه عاطفي تر هستند دستخطتشان متمايل به راست و چپ است.(در اكثر افراد در نظر گرفته شده)

دست‌خط‌هاي مايل به سمت راست نشان‌دهنده صميمي بودن، نافذ بودن، دوست‌داشتني بودن و حامي‌بودن نويسنده آن است.

اما دست‌خطي که صاف و محکم باشد، نشان‌دهنده استقلال نويسنده است.

دست‌خط‌هايي که به سمت چپ متمايل هستند نيز عاطفي و احساسي بودن نويسنده را نشان مي‌دهند.


اندازه دست‌خط‌

اشخاصي که درشت مي‌نويسند، معمولا اجتماعي و برون‌گرا بوده واز اعتماد به نفس بالايي برخوردارند.

اما خصوصيات شخصيتي افرادي که ريز مي‌نويسند، به‌طور دقيق برخلاف کساني است که درشت مي‌نويسند. اشخاصي که ريز و نازک مي‌نويسند، به آساني روابط اجتماعي با ديگران برقرار نمي‌کنند.


فشار آوردن روي کاغذ هنگام نوشتن

احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارد؛ چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى کند و دوست دارد روى دیگران اعمال نفوذ کند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى کند.

کساني که در حين نوشتن فشار زيادي به کاغذ مي‌آورند، اشخاصي متعهد هستند که همه چيز را خيلي جدي مي‌گيرند. اما اگر فشار روي کاغذ بسيار زياد است، آن فرد احتمالا خيلي عصبي است و عکس‌العمل سريعي نسبت به انتقادهايي که به او مي‌شود نشان مي‌دهد، حتي اگر اين انتقادها از سوءنيت نباشد.

اما فشار کم روي صفحه کاغذ هنگام نوشتن نشان‌دهنده حساسيت و عاطفه نويسنده نسبت به ديگران است.


فضاي خالي ميان کلمات

چنانچه ميان کلمات فاصله زيادي وجود داشته باشد، نشان‌دهنده اين است که نويسنده به دنبال فضايي براي تنهايي است.

اما اگر فاصله يا فضاي ميان کلمات کم يا باريک باشد، نشان مي‌دهد نويسنده دوست دارد با ديگران ارتباط داشته باشد. به ويژه اگر اين اشخاص در نوشتار خود دقت نداشته باشند، نشان مي‌دهد که اشخاصي مزاحم و شلوغ کن براي اطرافيان‌شان هستند.


فاصله ميان خطوط

چنانچه فاصله ميان خطوط زياد باشد، نشان‌دهنده اين است که اشخاص دوست دارند به عقب برگردند و نگاه عميق‌‌تري داشته باشند.

فاصله کم ميان خطوط نيز نشان مي‌دهد که نويسنده خونسردي خود را در هنگام فشار کاري حفظ مي‌کند و در نهايت به نتيجه خوبي دست مي‌يابد.


حاشيه کاغذ

هر کدام از حاشيه‌هاي کاغذ مفهومي‌ دارند. حاشيه سمت چپ نشان‌دهنده وابستگي فرد به ريشه‌ها و خانواده است. حاشيه سمت راست نشان‌دهنده وابستگي به اشخاص ديگري به جز اعضاي خانواده است. بالاي صفحه نيز اهداف و آرزوها قرار دارند و در پايين صفحه انرژي، انگيزه و عملکرد قرار مي‌گيرند.

فاصله زياد از حاشيه سمت چپ نشان‌دهنده علاقه نويسنده به ادامه دادن است. اگر فاصله از حاشيه سمت چپ کم باشد، نشان‌دهنده احتياط نويسنده است.

فاصله کم از سمت راست کاغذ نشان‌دهنده خونسردي و اشتياق براي نوشتن است. فاصله زياد از سمت راست کاغذ نيز نشان‌دهنده ترس از نادانسته‌هاست.


کسانى که خطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیر قابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.


کسانى دست خط مرتب و خوانایى داشته باشند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.


کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند

احتمال این که فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى خورند و وقتى دیگران از آن ها انتقاد مى کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى کنند.


کسانی که خیلى کند و آهسته مى نویسند

به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فکر کردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.


کسانی که دست خط تند و شتابزده اى دارند

احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه اى هستند. سریع درک مى کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم گیرى دچار لغزش و خطا شده و از این که در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى شوند.


کسانی که دست خط ساده اى دارند و خیلى ابتدایى مى نویسند

در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستید و نمى توانید قبول کنید که گاهى باید با دیگران کنار بیایید و به آن ها توجه کنید و همچنین اطرافیان به ندرت از آن چه درون شما مى گذرد آگاهى پیدا مى کنند.


کسانی که دست خطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند

این امکان وجود دارد که گاهى به شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که درخواسته ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند. اگر شما خود را داراى دست خط ریزى مى بینید و بسیار کوچک مى نویسید احتمالاً شما توانایى هاى خود را دست کم مى گیرید و خودتان را از آن چه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى کنید و ممکن است گاهى تنگ نظر و خرده گیر باشید.


اما اگر درشت مى نویسید

این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى کنید.


اگر کسى دست خط شکسته اى دارد و حروف را زوایه دار و شکسته مى نویسد

فردى بسیار با اراده مى باشد و در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین خاطر که وسط را دوست ندارد از دیگران خسته مى شود و تصمیمى نمى گیرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب کند.


اگر فردى دست خط ملایم و کشیده اى دارد

آدمى چند بعدى است و مى تواند مشکلاتش را از زوایاى مختلف بررسى و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهى احساس مى کند استعدادهاى زیادى دارد و نمى تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کند. ممکن است فردى زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.


اگر کلمات را در هم و فشرده مى نویسید

احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى کشید و مى خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى کنید و عقیده خود را مى گویید و این به این علت است که قدرى محتاط هستید.


کسى که کلمات را با فاصله و باز باز مى نویسد

خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود. گاهى به راحتى از کوره درمى رود و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کند و این به این علت است که او ارزشى به خوددارى کردن و کنترل خود نمى دهد، اما انسانى کوشا و باطراوت است که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى کند.


چپ دست های باهوش

آن دسته از والدینی كه بچه‌های چپ دست خود را مجبور می کنند علی رغم میلشان مداد را با دست راست بگیرند، بد نیست چند نكته را در مورد افرادی كه چپ دست هستند بدانند.

تا چندین سال قبل هم افرادی كه چپ دست بودند، برای دیگر اطرافیانشان جای سئوال داشتند و بحث در مورد آنكه چپ دست‌ها باهوش‌ترند یا راست دست ها، خیلی زود همه‌گیر شد و محققان نظرات متفاوتی را در مورد این موضوع اعلام كردند.

آخرین تحقیقات نشان می‌دهد كه تمام آن دسته از افرادی كه چپ دست هستند، در قسمت های مشخصی از مغزشان نسبت به راست دست‌ها پیشرفته ترند؛ به طور مثال آنها خلبانان بهتری می‌شوند و معمولا از جمله افرادی هستند كه به راحتی می‌توانند دو كار را هم زمان به خوبی انجام دهند، مثل صحبت كردن و رانندگی.

اثبات این موضوع كه آنها به راحتی می‌توانند از پس دو كار فكری هم زمان برآیند، در تحقیقات گسترده مجله "هوش" ثبت شده و ظاهرا شكی هم در مورد آن وجود ندارد.

تحقیقات در دانشگاه ملی استرالیا نیز نشان دهنده ی آن است كه چپ دست‌ها معمولا هنگام یادگیری زبان از هر دو نیم كره ی مغزشان استفاده می‌كنند و این در حالی است كه راست دست ها فقط از نیم كره ی راست خود كمك می گیرند.

دو نیم كره ی مغز در واقع شبیه هم هستند. آنها در مورد دریافت اطلاعات دقیقا یكسان عمل می كنند و یك راهكار را برای تحلیل در نظر می‌گیرند. اما معمولا وظایفی همچون یادگیری زبان معمولا در یكی از آنها صورت می گیرد كه در مورد چپ دست ها ظاهرا هر دو این دو نیم كره‌ها فعال هستند.

دیگر منطقه ای كه در مغز نقطه ای كاملا مشخص دارد، همان دریافت اطلاعات است كه معمولا در سمت راست بدن انجام می شود. به این معنا كه از سمت راست اطلاعات وارد شده و به نیم كره چپ می‌رود تا مورد تحلیل قرار بگیرد و اطلاعاتی هم كه از قسمت چپ بدن وارد شده‌اند، به نیم كره ی راست می رود و در آنجا مورد تحلیل قرار می‌گیرند كه در هر دو حالت مغز، آنها را دریافت می کند و پس از تركیب آنها، دستوری را برای شنیدن یا دیدن صادر می‌كند.

آخرین تحقیقات در مورد چپ دست ها نشان دهنده آن است كه مغز این افراد برای دریافت اطلاعات، از هر دو نیم كره ی خود كمك می‌گیرد. این در حالی است كه گسترده‌ترین تحقیقات روی افراد چپ دست و راست دست نیز نشان داده است كه ارتباط بین نیم كره ی راست و چپ مغز در افراد چپ دست بسیار بهتر و سریع تر از راست دست هاست و به این معناست كه چپ دست‌ها در فعالیت‌هایی همچون ورزش و بازی‌ها بسیار سریع تر هستند و واكنش های سریع آنها باعث بهتر بودن آنان می‌شود، زیرا می‌توانند به راحتی از هر دو نیم كره مغز خود در فعالیت‌ها استفاده كنند.

در ضمن هر زمان كه یك سمت مغز آنها از دریافت اطلاعات خسته شد و توانایی آن پایین آمد، نیم كره ی دیگر به سرعت به كمك می آید و جای آن را می‌گیرد.

به همین علت، افراد كهنسال چپ دست معمولا در زمان پیری كه مغز هر فردی رو به كندی و تحلیل می‌رود، حافظه و عكس العمل های بهتری می توانند داشته باشند.

با توجه به این حقایق باید گفت اگر هنوز در گوشه ای از دنیا افرادی وجود دارند كه فرزندان چپ دست خود را به گرفتن مداد با دست راست مجبود می كنند، لطفا دست نگه دارند. او اگر چپ دست باشد، بسیار بهتر است.





Powered by Batflat.