فضیلت و خواص سوره شعراء - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره شعراء

هرکه سوره شعراء را قرائت کند خداوند به تعداد تمام کسانیکه حضرت نوح همچنین پیامبران الهی هود،

 

 شعیب، صالح و ابراهیم را که تصدیق یا تکذیب کرده اند و نیز به تعداد تکذیب کنندگان عیسی علیهم السلام و تصدیق کنندگان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم ده حسنه به او عطا خواهد کرد.(2)امام صادق علیه السلام فرموده است:

 

اگر کسی سوره های طواسین (سوره هایی که با طسم و طس آغاز شده باشد) را در شب جمعه قرائت کند از جمله اولیاء الهی است که در جوار الهی خواهد بود و در دنیا هیچ ناراحتی به او نخواهد رسید و خداوند در آخرت چندان از نعمت های بهشتی به او عطا می کند که راضی شود و خدا بیش از حد رضایت او به وی عطا خواهد کرد

 

و او را با صدهمسر از حوریان بهشتی تزویج می کند.(3)همچنین از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده: کسی که سوره شعراء را قرائت نماید به تعداد همه مردان و زنان با ایمان به او ده حسنه عنایت می کند و در حالی از قبرش خارج می شود که زبانش به ذکر لا اله الا الله مترنم است و هر کس صبحگاه این سوره را بخواند مانند آن است که همه کتاب های آسمانی را قرائت کرده است.(4)

آثارو برکات سوره

1) شفای بیماری

از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم نقل شده: اگر سوره شعرا را نوشته و آنگاه آن را بشویند و از آن آب بنوشند خداوند او را از هر بیماری شفا می دهد…(5)

2) ایمن شدن خانه از آتش سوزی و سرقت

در روایتی دیگر از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله آمده: اگر فردی بر قرائت سوره شعرا مداومت ورزد، سارقی به خانه اش وارد نمی شود و خانه اش دچار آتش سوزی و غرق نمی شود. (6)

3) خوار کردن دشمن

هر کس بعد از قرائت بسم الله الرحمن الرحیم، آیات اول تا چهارم سوره شعراء را بر مشتی خاک که خورشید بر آن نتابیده است بخواند و آن را به صورت دشمن خود بپاشد، خداوند بر او خشم گرفته و آن دشمن را خوار می کند(7)

4) برای درمان کک و مک

روایت است که آیات 72 سوره شعرا را بر محل بنویسد.(8)

ترجمه از 1 تا 20:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

طسم (1)این آیات كتاب روشنگر است. (2)گویى مى‏خواهى جان خود را از شدت اندوه از دست دهى بخاطر اینكه آنها ایمان نمى‏آورند! (3)اگر ما اراده كنیم، از آسمان بر آنان آیه‏اى نازل مى‏كنیم كه گردنهایشان در برابر آن خاضع گردد! (4)و هیچ ذكر تازه‏اى از سوى خداوند مهربان براى آنها نمى‏آید مگر اینكه از آن روى‏گردان مى‏شوند!(5)آنان تكذیب كردند; اما بزودى اخبار (كیفر)

 

آنچه را استهزا مى‏كردند به آنان مى‏رسد! (6)آیا آنان به زمین نگاه نكردند كه چقدر از انواع گیاهان پرارزش در آن رویاندیم؟! (7)در این، نشانه روشنى است (بر وجود خدا); ولى بیشترشان هرگز مؤمن نبوده‏اند! (8)و پروردگار تو عزیز و رحیم است! (9)(به خاطر بیاور) هنگامى را كه پروردگارت موسى را ندا داد كه به سراغ قوم ستمگر برو… (10)قوم فرعون، آیا آنان (از مخالفت فرمان پروردگار) پرهیز نمى‏كنند؟! (11)

(موسى) عرض كرد: «پروردگارا! از آن بیم دارم كه مرا تكذیب كنند، (12)و سینه‏ام تنگ شود، و زبانم بقدر كافى گویا نیست; (برادرم) هارون را نیز رسالت ده (تا مرا یارى كند)! (13)و آنان (به اعتقاد خودشان) بر گردن من گناهى دارند; مى‏ترسم مرا بكشند (و این رسالت به پایان نرسد)! (14)

فرمود: «چنین نیست، (آنان كارى نمى‏توانند انجام دهند)! شما هر دو با آیات ما (براى هدایتشان) بروید; ما با شما هستیم و (سخنانتان را) مى‏شنویم! (15)به سراغ فرعون بروید و بگویید: ما فرستاده پروردگار جهانیان هستیم; (16)بنى اسرائیل را با ما بفرست!» (آنها به سراغ فرعون آمدند); (17)

(فرعون) گفت: «آیا ما تو را در كودكى در میان خود پرورش ندادیم، و سالهایى از زندگیت را در میان ما نبودى؟! (18)و سرانجام، آن كارت را (كه نمى‏بایست انجام دهى) انجام دادى (و یك نفر از ما را كشتى)، و تو از ناسپاسانى!» (19)(موسى) گفت: «من آن كار را انجام دادم در حالى كه از بى‏خبران بودم! (20) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.0   از  5 (4 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

آخرین حرف کلمه fdtfo چیست?