فضیلت و خواص سوره تین - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره تین

یکی عافیت و دیگری یقین و پس از مرگ به تعداد کسانی که این سوره را قرائت کرده اند ثواب روزه یک روز را به وی خواد داد.(1)امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس سوره تین را در نمازهای واجب یا مستحب خود بخواند به اندازه ای از نعمت ها و بهره های بهشتی به او داده خواهد شد تا راضی شود.(2)

 

 

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرموده اند: وقتی سوره تین را قرائت کردید در پایان سوره بگویید: «و نحن علی ذلک من الشاهدین».(3)رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم می فرماید: هر کس سوره تین را قرائت نماید خداوند اجر بی شماری به عطا می کند و مانند این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را زیارت کرده است و اگرغمگین باشد خداوند برای او گشایش ایجاد می کند… (4)

هم چنین ایشان فرموده اند: هر کس دو رکعت نماز را شب سیزدهم شعبان بگذارد و بعد از سوره حمد سوره تین را در هر رکعت بخواند مانند آن است که دویست بنده از فرزندان حضرت اسماعیل را آزاد کرده است و خداوند گناهانش را به گونه ای می بخشد مانند روزی که از مادر زاده شده و خداوند امان نامه نجات از آتش جهنم را به او خواهد داد.(5)

آثار و برکات سوره

امام صادق علیه السلام فرموده است:هر گاه سوره تین نوشته شود یا بر غذایی خوانده شود خداوند آنچه زیان می رساند را از او بر می گرداند و به قدرت الهی مایه شفاست. (6)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

قسم به انجیر و زیتون (یا: قسم به سرزمین شام و بیت المقدس)، (۱)و سوگند به «طور سینین‏»، (۲)و قسم به این شهر امن ( مكه)، (۳)كه ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم، (۴)سپس او را به پایین‏ترین مرحله بازگرداندیم، (۵)مگر كسانى كه ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده ‏اند كه براى آنها پاداشى تمام ‏نشدنى است! (۶)پس چه چیز سبب مى‏شود كه بعد از این همه (دلایل روشن) روز جزا را انكار كنى؟! (۷)آیا خداوند بهترین حكم ‏كنندگان نیست؟! (۸)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.75/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.8   از  5 (8 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

اولین حرف کلمه jhio چیست?