فضیلت و خواص سوره علق - اینفو
طالع بینی

فضیلت و خواص سوره علق

و پس از آن از دنیا برود شهید از دنیا رفته است و در درجه شهیدان و مانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم جهاد کرده است.(1)این سوره اولین سوره ای است که بر رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده است(2)و یکی از چهار سوره ی سجده دار قرآن است که واجب است وقتی به آیه مورد نظر رسیدیم سجده کنیم.

 

 

آثار و برکات سوره

الف) در امان بودن در سفرهای دریایی

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: هر کس سفر دریایی می کند اگر سوره علق را بخواند از غرق شدن در امان می ماند .(3)

ب) حفاظت مخازن از شر آفات

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: اگر سوره علق را بر در مخزن یا انباری بخوانند خداوند آن را از شر هر آفت و سارقی مصون می دارد تا اینکه مالکش آن را بیرون آورد.(4)

ترجمه ی آیات:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

بخوان به نام پروردگارت كه (جهان را) آفرید، (۱)همان كس كه انسان را از خون بسته‏اى خلق كرد! (۲)بخوان كه پروردگارت (از همه) بزرگوارتر است، (۳)همان كسى كه بوسیله قلم تعلیم نمود، (۴)و به انسان آنچه را نمى‏دانست یاد داد! (۵)چنین نیست (كه شما مى‏پندارید) به یقین انسان طغیان مى‏كند، (6)از اینكه خود را بى‏نیاز ببیند! (۷)و به یقین بازگشت (همه) به سوى پروردگار تو است! (۸)به من خبر ده آیا كسى كه نهى مى‏كند، (۹)

بنده‏اى را به هنگامى كه نماز مى‏خواند (آیا مستحق عذاب الهى نیست)؟! (۱۰)به من خبر ده اگر این بنده به راه هدایت باشد، (۱۱)یا مردم را به تقوا فرمان دهد (آیا نهى كردن او سزاوار است)؟! (۱۲)به من خبر ده اگر (این طغیانگر) حق را انكار كند و به آن پشت نماید (آیا مستحق مجازات الهى نیست)؟! (۱۳)آیا او ندانست كه خداوند (همه اعمالش را) مى‏بیند؟!(14)

چنان نیست كه او خیال مى‏كند، اگر دست از كار خود برندارد، ناصیه‏اش ( موى پیش سرش) را گرفته (و به سوى عذاب مى‏كشانیم)، (۱۵)همان ناصیه دروغگوى خطاكار را! (۱۶)سپس هر كه را مى‏خواهد صدا بزند (تا یاریش كند)! (۱۷)ما هم بزودى ماموران دوزخ را صدا مى‏زنیم (تا او را به دوزخ افكنند)! (۱۸)چنان نیست (كه آن طغیانگر مى‏پندارد); هرگز او را اطاعت مكن، و سجده نما و (به خدا) تقرب جوى! (۱۹) 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.3   از  5 (6 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

آخرین حرف کلمه trch چیست?