خواص سوره صف - اینفو
طالع بینی

خواص سوره صف

از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در فضیلت این سوره روایت شده:

 

 هر کس سوره عیسی علیه السلام را قرائت نماید تا هنگامی که قاری این سوره در دنیاست بر او درود می فرستد و برای او طلب مغفرت و آمرزش می کنند و در روز قیامت نیز رفیق و همراه حضرت عیسی علیه السلام خواهد بود.(1)در سخنی از امام محمد باقر علیه السلام آمده است: هر کس سوره صف را قرائت نماید و آن را در نمازهای واجب و مستحب خود همیشه بخواند، خداوند او را همراه با فرشتگان و پیامبران الهی در یک «صف» قرار خواهد داد.(2)

آثار وبرکات سوره

1) ایمنی در سفر

رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: هر کس در سفرهایش بر قرائت سوره صف مداومت ورزد خداوند او را حفظ می کند و از خطرات دزد و راهزن در امان است تا به خانه اش برگردد.(3)از امام صادق علیه السلام نیز شبیه به این مضمون آمده است: هر کس سوره صف را قرائت کند و در سفرهایش بر قرائت آن مداومت ورزد از خطرات و راهزنان در امان می ماند. و همواره در حفظ و حراست الهی است تا به نزد خانواده اش بازگردد. (4)

ترجمه از 1 تا 14:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است همه تسبیح خدا مى‏گویند; و او شكست‏ناپذیر و حكیم است! (۱)اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! چرا سخنى مى‏گویید كه عمل نمى‏كنید؟! (۲)نزد خدا بسیار موجب خشم است كه سخنى بگویید كه عمل نمى‏كنید! (۳)خداوند كسانى را دوست مى‏دارد كه در راه او پیكار مى‏كنند گوئى بنایى آهنین‏اند! (۴)

(به یاد آورید) هنگامى را كه موسى به قومش گفت: «اى قوم من! چرا مرا آزار مى‏دهید با اینكه مى‏دانید من فرستاده خدا به سوى شما هستم؟!» هنگامى كه آنها از حق منحرف شدند، خداوند قلوبشان را منحرف ساخت; و خدا فاسقان را هدایت نمى‏كند! (۵)و (به یاد آورید) هنگامى را كه عیسى بن مریم گفت:

 

«اى بنى اسرائیل! من فرستاده خدا به سوى شما هستم در حالى كه تصدیق‏كننده كتابى كه قبل از من فرستاده شده ( تورات) مى‏باشم، و بشارت‏دهنده به رسولى كه بعد از من مى‏آید و نام او احمد است!» هنگامى كه او ( احمد) با معجزات و دلایل روشن به سراغ آنان آمد، گفتند: «این سحرى است آشكار»!

 

(۶)چه كسى ظالمتر است از آن كس كه بر خدا دروغ بسته در حالى كه دعوت به اسلام مى‏شود؟! خداوند گروه ستمكاران را هدایت نمى‏كند! (۷)آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند; ولى خدا نور خود را كامل مى‏كند هر چند كافران خوش نداشته باشند! (۸)

او كسى است كه رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشركان كراهت داشته باشند! (۹)اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! آیا شما را به تجارتى راهنمائى كنم كه شما را از عذاب دردناك رهایى مى‏بخشد؟! (۱۰)به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد كنید; این براى شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید! (۱۱)

(اگر چنین كنید) گناهانتان را مى‏بخشد و شما را در باغهایى از بهشت داخل مى‏كند كه نهرها از زیر درختانش جارى است و در مسكنهاى پاكیزه در بهشت جاویدان جاى مى‏دهد; و این پیروزى عظیم است! (۱۲)و (نعمت) دیگرى كه آن را دوست دارید به شما مى‏بخشد، و آن یارى خداوند و پیروزى نزدیك است; و مؤمنان را بشارت ده (به این پیروزى بزرگ)! (۱۳)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! یاوران خدا باشید همان‏گونه كه عیسى بن مریم به حواریون گفت: «چه كسانى در راه خدا یاوران من هستند؟!» حواریون گفتند: «ما یاوران خدائیم‏» در این هنگام گروهى از بنى اسرائیل ایمان آوردند و گروهى كافر شدند; ما كسانى را كه ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تایید كردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند! (۱۴)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.60/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.6   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

اولین حرف کلمه mmooy چیست?