خواص سوره انبیاء - اینفو
طالع بینی

خواص سوره انبیاء

هر که سوره انبیاء را قرائت نماید، خداوند از او حسابرسی آسانی نماید

 

« و همه پیامبرانی که نام هایشان در قرآن یاد شده است در روز قیامت با او مصافحه کرده و بر او درود می فرستند.» (1)امام جعفر صادق علیه السلام در این باره فرمودند: «اگر کسی سوره انبیاء را تلاوت کند مانند کسی است که با همه پیامبران الهی در بهشت نعمت های خداوند مرافقت و همراهی کرده است و زندگی دنیایی در چشم مردم با هیبت و شکوه خواهد بود.»(2)

آثار و برکات سوره

1) دیدن خوابی خوش

از نبی مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده: اگر سوره انبیاء را برپوست آهویی نوشته و هنگام خواب در کنار رختخواب خود قرار دهند در خواب چیزهای خوشایندی می بیند که قلبش بواسطه آن شاد می شود.(3)

2) درمان بیخوابی

از امام صادق علیه السلام روایت شده: هر کس سوره انبیاء را بر پوست آهویی بنویسد و در کنار رختخواب خود قرار دهد و بخوابد تا وقتی این نوشته از آنجا برداشته نشود از خواب بیدار نمی شود و این دستور برای بیماران و کسانی که به علت افکار یا ترس و بیماری نمی توانند شب بخوابند و بیداری می کشند مناسب است و به اذن خداوند خوب می شود.(4)

3) درمان درد ران

برای درمان « درد ران پا» امام علی علیه السلام فرموده اند: در ظرف بزرگی از آب گرم بنشیند و دستش را بر جایگاه درد بگذارد و آیه [30] سوره انبیاء را قرائت نماید. (5)

4) درمان بیماری درد معده

سعد بن سعد از امام کاظم علیه السلام روایت کرده است که روزی ایشان به یکی از یارانشان که از درد معده ناراحت بود فرمود: «مقداری آب بگیر و با این آیه که می گویم تعویذ کن. [3] بار بگو: « یُریدُ اللهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بکُمُ الْعُسْرَ» و بهد آیه [30] سوره انبیاء را بخوان، سپس آن آب را بنوش و دستت را روی شکمت بکش، ان شاء الله بهبود خواهی یافت.(6)

ترجمه از 1 تا 20:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

حساب مردم به آنان نزدیك شده، در حالى كه در غفلتند و روى گردانند! (1)هیچ یادآورى تازه‏اى از طرف پروردگارشان براى آنها نمى‏آید، مگر آنكه با بازى (و شوخى) به آن گوش مى‏دهند! (2)این در حالى است كه دلهایشان در لهو و بى‏خبرى فرو رفته است! و ستمگران پنهانى نجوا كردند (و گفتند): «آیا جز این است كه او بشرى همانند شماست؟! آیا به سراغ سحر مى‏روید، با اینكه (چشم دارید و) مى‏بینید؟! (3)

(پیامبر) گفت: «پروردگارم همه سخنان را، چه در آسمان باشد و چه در زمین، مى‏داند; و او شنوا و داناست!» (4)آنها گفتند: «(آنچه محمد (ص) آورده وحى نیست;) بلكه خوابهایى آشفته است! اصلا آن را بدروغ به خدا بسته; نه، بلكه او یك شاعر است! (اگر راست مى‏گوید) باید معجزه‏اى براى ما بیاورد; همان گونه كه پیامبران پیشین (با معجزات) فرستاده شدند!» (5)

تمام آبادیهایى كه پیش از اینها هلاك كردیم (تقاضاى معجزات گوناگون كردند،و خواسته آنان عملى شد، ولى) هرگز ایمان نیاوردند; آیا اینها ایمان مى‏آورند؟! (۶)ما پیش از تو، جز مردانى كه به آنان وحى مى‏كردیم، نفرستادیم! (همه انسان‏بودند، و از جنس بشر!) اگر نمى‏دانید، از آگاهان بپرسید. (7)آنان را پیكرهایى كه غذا نخورند قرار ندادیم! عمر جاویدان هم نداشتند! (8)

سپس وعده‏اى را كه به آنان داده بودیم، وفا كردیم! آنها و هر كس را كه مى‏خواستیم (از چنگ دشمنانشان) نجات دادیم; و مسرفان را هلاك نمودیم! (9)ما بر شما كتابى نازل كردیم كه وسیله تذكر (و بیدارى) شما در آن است! آیا نمى‏فهمید؟! (10)چه بسیار آبادیهاى ستمگرى را در هم شكستیم; و بعد از آنها، قوم دیگرى روى كار آوردیم! (11)هنگامى كه عذاب ما را احساس كردند، ناگهان پا به فرار گذاشتند! (12)

(گفتیم:) فرار نكنید; و به زندگى پر ناز و نعمت، و به مسكنهاى پر زرق و برقتان بازگردید! شاید (سائلان بیایند و) از شما تقاضا كنند (شما هم آنان را محروم بازگردانید)! (13)گفتند: «اى واى بر ما! به یقین ما ستمگر بودیم!» (14)و همچنان این سخن را تكرار مى‏كردند، تا آنها را درو كرده و خاموش ساختیم! (15)ما آسمان و زمین، و آنچه را در میان آنهاست از روى بازى نیافریدیم! (1۶)(بفرض محال) اگر مى‏خواستیم سرگرمى انتخاب كنیم، چیزى متناسب خود انتخاب‏مى‏كردیم! (17)

بلكه ما حق را بر سر باطل مى‏كوبیم تا آن را هلاك سازد; و این گونه، باطل محو و نابود مى‏شود! اما واى بر شما از توصیفى كه (درباره خدا و هدف آفرینش)مى‏كنید! (18)از آن اوست آنان كه در آسمانها و زمینند! و آنها كه نزد اویند ( فرشتگان) هیچ گاه از عبادتش استكبار نمى‏ورزند، و هرگز خسته نمى‏شوند. (19)(تمام) شب و روز را تسبیح مى‏گویند; و سست نمى‏گردند. (20)

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.2   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

سومین حرف کلمه gkoxee چیست?