سوره یونس همراه با فضیلت آن - اینفو
طالع بینی

سوره یونس همراه با فضیلت آن

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده: «هر که این سوره را قرائت نماید ده برابر تعداد کسانی که حضرت یونس علیه السلام را تصدیق یا تکذیب کردند حسنه به او عطا می شود و نیز به تعداد کسانی که با فرعون غرق شدند.»

 

 

مجمع البیان ج3 ابتدای تفسیر سوره یونس

روی عن ابی عبدالله علیه السلام قال: مَن قرَأ سُورةَ یونس فی کلّ شَهرین أو ثلاثة لم یَخف علیه أن یکونَ من الجاهلین و کان یوم القیامة من المقربین.

امام صادق علیه السلام فرموده اند: «کسی که سوره یونس را در هر دو یا سه ماه بخواند بیم ان نمی رود که از جاهلان و بی خبران باشد و در روز قیامت از مقربان خواهد بود.»

مجمع البیان ج3 ابتدای تفسیر سوره یونس

عن ابن بن عثمان عن محمد قال: قال ابوجعفر علیه السلام: إقرأ. قلت: من ای شیء إقرا؟ قال: إقرا من السورة السابعة. قال: فجعلت التمسها فقال: إقرأ سورة یونس. فقرأت حتی انتهیت الی « لِّلَّذِينَ أَحْسَنُواْ الْحُسْنَى وَزِيَادَةٌ وَلاَ يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلاَ ذِلَّةٌ » ثم قال: حسبک . قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم: انی لاعجب کیف لا أشیب إذا قردت القرآن.

ابان بن عثمان از محمد روایت اورده که امام باقر علیه السلام به او فرمود: بخوان. می گوید : عرض کردم از چه بخوانم؟ فرمود: از سوره هفتم بخوان. می گوید پس من سوره یونس را خواندم تا به آیه « لِّلَّذِينَ أَحْسَنُواْ الْحُسْنَى وَزِيَادَةٌ وَلاَ يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلاَ ذِلَّةٌ » رسیدم فرمود: بس است. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرموده: براستی در شگفتم که چگونه هنگامی که قران می خوانم مویم سپید نشود.

متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج7 ص2

آثار و برکات سوره

1) درمان درد پا و پهلو:

وَإِذَا مَسَّ الإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَآئِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَن لَّمْ يَدْعُنَا إِلَى ضُرٍّ مَّسَّهُ كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ﴿۱۲﴾

هرکس با ایمان این آیه را بر کاسه نو و پاک با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و سیاهی نوشته ها را با روغن زیتون محو کند سپس آن روغن را به محل درد بمالد زایل شود.

خواص آیات قران کریم ص88

2)جهت آسان زاییدن:

قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ أَمَّن يَمْلِكُ السَّمْعَ والأَبْصَارَ وَمَن يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيَّتَ مِنَ الْحَيِّ وَمَن يُدَبِّرُ الأَمْرَ فَسَيَقُولُونَ اللّهُ فَقُلْ أَفَلاَ تَتَّقُونَ ﴿۳۱﴾

هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن به نیت آسان زاییدن زنی بخواند درد زاییدن کم شود و وضع حمل او آسان شود.

خواص آیات قران کریم ص88

ترجمه 1 تا 10:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

الر، این آیات كتاب استوار و حكمت آمیز است! (۱)آیا براى مردم، موجب شگفتى بود كه به مردى از آنها وحى فرستادیم كه مردم را (از عواقب كفر و گناه) بترسان، و به كسانى كه ایمان آورده‏اند بشارت ده كه براى آنها، سابقه نیك (و پاداشهاى مسلم) نزد پروردگارشان است؟! (اما) كافران گفتند: «این مرد، ساحر آشكارى است!; (۲)

 

پروردگار شما، خداوندى است كه آسمانها و زمین را در شش روز ( شش دوران) آفرید; سپس بر تخت (قدرت) قرار گرفت، و به تدبیر كار (جهان) پرداخت; هیچ شفاعت كننده‏اى، جز با اذن او نیست; این است خداوند، پروردگار شما! پس او را پرستش كنید! آیا متذكر نمى‏شوید؟! (۳)

بازگشت همه شما بسوى اوست! خداوند وعده حقى فرموده; او آفرینش را آغاز مى‏كند، سپس آن را بازمى‏گرداند، تا كسانى را كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام داده‏اند، بعدالت جزا دهد; و براى كسانى كه كافر شدند، نوشیدنى از مایع سوزان است; و عذابى دردناك، بخاطر آنكه كفر مى‏ورزیدند! (۴)او كسى است كه خورشید را روشنایى، و ماه را نور قرار داد; و براى آن منزلگاه‏هایى مقدر كرد، تا عدد سالها و حساب (كارها) را بدانید; خداوند این را جز بحق نیافریده; او آیات (خود را) براى گروهى كه اهل دانشند، شرح مى‏دهد! (۵)

مسلما در آمد و شد شب و روز، و آنچه خداوند در آسمانها و زمین آفریده، آیات (و نشانه‏هایى) است براى گروهى كه پرهیزگارند (و حقایق را مى‏بینند). (۶)آنها كه ایمان به ملاقات ما (و روز رستاخیز) ندارند، و به زندگى دنیا خشنود شدند و بر آن تكیه كردند، و آنها كه از آیات ما غافلند، (۷)(همه) آنها جایگاهشان آتش است، بخاطر كارهایى كه انجام مى‏دادند! (۸)

(ولى) كسانى كه ایمان آوردند و كارهاى شایسته انجام دادند، پروردگارشان آنها را در پرتو ایمانشان هدایت مى‏كند; از زیر (قصرهاى) آنها در باغهاى بهشت، نهرها جارى است. (۹)گفتار (و دعاى) آنها در بهشت این است كه: «خداوندا، منزهى تو!» و تحیت آنها در آنجا: سلام; و آخرین سخنشان این است كه: «حمد، مخصوص پروردگار عالمیان است!» (۱۰)

 

تیم تولید محتوا
برچسب ها : fazayel-sore-quran
تاریخ انتشار :
سوالی دارید؟

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

  • مقاله فعلا 1.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 میانگین رتبه : 1.2   از  5 (5 رای ثبت شده)

جهت دریافت جدیدترین داستان هااپلیکیشن اینفو را بر روی گوشی موبایل و تبلت خود نصب نمایید

آخرین مطالب ارسالی)
آخرین مطالب ارسالی

نوشتن نظر


 
 
 من را بیاد بیاور

اولین حرف کلمه yywa چیست?