اگر میخواهید بدونید چگونه اسم ما بروی سرنوشت مان تاثیر دارد میبایست این مطلب را مطالعه کنید.

مبحث علم نام شناسی یا علم اسامی که در عرب به آن علم الاسماء گفته میشود یکی از علوم غریب و فراموش شده ای است که بر مبنای علم اعداد و رابطه آن با حروف و کلمات و اسامی صحبت از تاثیرات مختلف در جای جای زندگی ما می کند.سالیان دور برای انتخاب نام و نامگذاری و انتخاب همسر و .. توسط علمای علم اسامی از آن استفاده می شد و اکنون زیر گرد وغبار زمانه غریب و فراموش شده مانده است.

علم اسامی علمی نیست که زائیده ی عقل و فکر بشر امروزی باشد .مبحثی که ادعای علمی بوده آن را داریم نه مربوط به صحبتهای دانشمندان و محققان غربی است و نه نتیجه و برداشتی خلاف واقع از قوانین هستی است گر چه صحبتها ونظرات امثال فیثاغورس(ث) و برخی دانشمندان و محققان امروزی نظیر لینداگودمن موید این علم است.

فیثاغورس(ث)در حدود ۲۵۰۰ سال پیش نظریه ی اعداد کیهانی را مطرح کرد و گفت که هر اسمی دارای عددی است در تبادل با انرژیهای کیهانی اگر آن عدد با آن انرژیها در یک مدار ودر یک راستا باشد صاحب آن اسم انسان خوشبختی خواهد شد واگر در تضاد با انرژیهای کیهانی باشد وی مدام در رنج و بدبختی قرار خواهد گرفت.

آیا دقت کرده اید که چرا اکثر ما انسانها در رنج بسر می بریم و به خواسته هایمان نمی رسیم؟

اما علم الاسماء علمی با دیرینه ای بسیار است که از ارتباط اعداد و اسامی و ارتباط و تاثیرات اسامی افراد خانواده و.. در چندین حوزه سخن به میان میآورد که در جای خود از تاریخچه و همچنین شرح خروجیهای این علم صحبت خواهیم کرد.

در این علم صحبت از مبارکی و نامبارکی اسامی است از “آمد” یا “نیآمد” از “پاقدم خوب یا بد”… قطعا با این الفاظ آشنائی دارید واین کلمات را معمولا از پدربزرگها و مادر بزرگها بیشتر شنیده اید.علی الحال قصد ما در این مباحث این دانش معرفی و تبیین علم الاسماء و بیان تاثیرات مثبت و منفی نام گذاریهای مختلف و ارائه راهکارهائی برای جلوگیری از خطرات نامگذاری های غلط بنا بر قوانین معظم این علم است.

و اما گوشه ای از خروجیهای این علم:

علم اسامی و سرنوشت (تاثیرات نام در شکل گیری شخصیت وشرافت و سرنوشت اشخاص)

علم اسامی و ازدواج (تاثیرات نام زوجین در شکل گیری تفاهم – سلامتی زوجین و پاقدم مالی زوجه و…)

علم اسامی و پاقدم مالی فرزندان برای پدر

علم اسامی و شراکت (مبارکی و پاقدم شرکا برای همدیگر در سود دهی شراکت)

علم اسامی و پا قدم و مبارکی نام وعنوان مکان کسب و کار

علم اسامی و گنج های بنام

با استفاده صحیح و کامل وکارشناسانه از قوانین این علم میتوان ورق زندگیها را ۱۸۰ درجه برگرداند.علم اعداد واسامی دو علم پایه ایست که بر اساس قوانین دقیق و منظم هستی حکم می کنید و قطعا به نظم این عالم و وجود حساب و کتاب در این عالم اذعان دارید.اگر کمی در نظم و وجود قوانین ریاضی در این طبیعت سرشار از نظم تفحص و دقت کنید خواهید فهمید که هیچ چیز در این عالم بی حساب و کتاب نیست و همه چیز بر هم تاثیر گذار است و تمام این عالم بر پایه “عدد” بنا شده است.

مگر می شود در عالمی که بانظم وحساب است ما بدون حساب و کتاب عمل کنیم؟؟ بله می شود و نتیجه اش همینی می شود که هست.

ما باید در این عالم با هر چیز که سروکار داریم سنخیت پیدا کنیم و موافق با جهت قوانین حاکم بر هستی حرکت کنیم و الا با مشکل مواجه خواهیم شد و زندگی فرسایشی ای را پیش رو خواهیم داشت.

“اسم” یا همان “نام” هم از این حساب و کتاب مستثنی نیست. شاید تا حالا به این قضیه فکر نکرده اید که نام شما چه اندازه اهمیت دارد!! 

برای درک این موضوع به این مطلب توجه کنید :

شاید ماهها قبل ازتولد هر یک از ما پدر و مادر وخانواده آنها برای انتخاب نام ما با هم کلنجار میرفتند وهریک نامی میگفتند و درنهایت یکی پیروز شده و نام ما شد همینی که هست.پس از تولد با آداب خاصی نامگذاری شدیم و از آن پس بآن نام ما را صدازدند و درطول زندگی ما را بآن مخاطب قرار می دهند و هرگاه بخواهند از ما یاد کنند نام شما را بزبان می آورند.پس از مرگ هم با نام ما بر جنازه مان نماز میت میخوانند و ما را در قبر با نام صدامیزنند و تلقین می کنند و بر سنگ قبرمان ناممان را می نویسند وپس از مرگ هم وقتی می خواهند از ما یاد کنند مارا بنام می خوانند و آن دنیا هم با ناممان صدازده و محشور می شویم در هر آیین و کیش و مسلکی که باشیم.

تغییر نام درسیره ائمه اطهار در چندین مورد مشاهده می شود که موئد این علم می باشد .بعنوان مثال وقتی روزبه اصفهانی که ابتدا زرتشتی بود و از اصفهان به دنبال حقیقت ره اروپای آن زمان را گرفت و یهودی شد وپس از آن مسیحی شد و وعده ظهور پیامبر آخرالزمان از آخرین استادش گرفت و راهی حجاز گشت و با علائمی که در تورات و انجیل و از زبان استادش شنیده بود پیامبر اکرم را شناخت و امتحان کرد و اسلام آورد و پیامبر اورا به سلمان تغییر نام داد و مسلمان شد و از این باب “منااهل البیت” شد.

دیگر تغییر نامی که در ائمه بسیار زیباست تغییر نام ملیکا خاتون دختر پادشاه روم بود که همسر حضرت امام حسن عسگری علی السلام گشت و نامش به یکی از نام گلهای فارسی به “نرجس” نام گرفت و مادر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد. جالب اینجاست که وقتی نرجس را به حروف ابجد محاسبه میکنیم به عدد “۳۱۳” میرسیم. این عدد شما را به یاد چه چیزی میاندازد؟ چه رمزی در این تغییر نام بوده است؟

طبق قوانین علم اسامی و تجربیات ما اقلا ۶۰ تا ۷۰ درصد زندگی ما تحت تاثیر نامی است که بآن صدا زده میشویم.نام ما همچون ظرف ماست که اگر آن ظرف کوچک باشد هیچگاه نمیتواند پذیرای رشد وپیشرفت و ترقی صاحب نام باشد. هر چه ظرف بزرگترباشد مظروف بیشتری را در خود جای خواهد داد.

یکی از حقوقی که فرزند بر گردن پدر دارد انتخاب نام نیکوست و فرزند میتواند در قیامت جلوی پدر ومادر خود را بگیرد و مواخذه کند که چرا این نام را برای من انتخاب کردید!!

حال از خود بپرسید نامی که اینقدر با ما اجین است و همیشه با ما همراه است دراین عالم پر رمز و راز آیا میتواند تاثیری در زندگی ما نداشته باشد؟؟

تا به حال متوجه شده‌اید افرادی که نام هایی یکسان دارند، دارای خصوصیت اخلاقی یا شخصیتی مشترک هستند و یا بعضاً رفتارهای مشابهی دارند؟ آیا می‌دانید نامی که به شما داده‌اند روی شخصیت شما تأثیرگذار بوده است؟ پیشینیان که دانسته‌هایشان براساس خرد و حکمت باستان بود، دریافته بودند که حروف و اعداد اسرار و رموز پنهان و تاثیرات خاصی دارند. در آغاز و در بسیاری از  فرهنگ ها و مذاهب، نام ها به عنوان ابزاری جهت رشد و بستری برای تکامل شخصیت ها بوده‌اند. مطمئناً نام ها همواره مفاهیم ساده و روانی جهت برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند، با اینحال مردمان قدیم در گذشته به خوبی فهمیده بودند که هر اسمی فرکانس انرژی خاصی را با خود حمل می‌کند که بر زندگی حامل اسم بسیار تأثیرگذار است.

این تأثیرگذاری را بسیاری از تمدن ها و ملل در نقاط مختلف کره زمین دریافته و مورد استفاده قرار داده‌اند. به عنوان مثال بومیان امریکا سنت جالبی داشته‌اند، کسانی که یک مقطع از زندگی را تمام کرده و وارد فاز مهم دیگری از زندگی می‌شده‌اند، نام خود را عوض می‌کردند.

در برخی قبایل سرخپوستی نیز بعضی افراد دو نام داشتند، یکی از آنها هرگز به صورت عمومی آشکار نمی‌شده، علت اصلی هم قدرت موجود در آن بوده که می‌توانسته به شخص دیگری منتقل شود. در قرن هفدهم هم اروپائیان با استفاده از آناگرام، روش به هم ریختن حروف یک کلمه و ساخت کلمات جدید از روی آن، به این نتیجه رسیده‌اند که با به هم ریختن نام اشخاص می‌توان به کلمه‌ی برای بررسی شخصیت فرد دست یافت. مثلاً پت مستعد و باهوش است. گرتا بزرگ است و دورا هم مانند جاده همیشه در سفر است. برخی از اسکیموها وقتی پیر می‌شوند برای خود اسم جدیدی انتخاب می‌کنند، و امیدوارند که با اسم جدید نیرو و توان تازه‌ای به آنها داده شود. در اندونزی نیز پس از تحمل یک دروه رنج و ناراحتی شدید و طولانی یا بیماری سخت اسم خود را عوض می‌کنند، آنها معتقدند که با این کار شیطان را برای پیدا کردن مجددشان گیج می‌کنند و این آشفتگی باعث می‌شود که اندوه و حزن دیگر آنها را پیدا نکند.

در مذاهب گوناگون و کتب مقدس نیز مثال هایی در این زمینه وجود دارد. در انجیل شخصیت های بسیاری هستند که با تغییر مکان و موقعیت از محلی به محل دیگر یا پایان یافتن یک دوره رنج ومحنت نامشان تغییر کرده است(مسیح، می‌دید که شعمون نبی اعتماد به نفس زیادی ندارد، نام اور ا به پیتر تغییر داد) سارایی در سن ۹۰ سالگی، پس از تحمل سال ها نازایی، نام خود را به ساره تغییر داد. در سنت یهودیان، تا به امروز هم وقتی کسی از بیماری طولانی رنج می‌برد، نامی برای او انتخاب می‌شود به این امیداست که فرکانس انرژی نام جدید او را برای زندگی تازه و سرشار از سلامتی کمک کند.

به هر حال چه این اعتقادات وسنت ها به طور کامل درست و واقعی باشند و چه در طول سالیان بسیار دستخوش تغییر یا آمیخته به خرافه شده باشند، وجود این عقاید مشترک در بین ادیان و ملل گوناگون، نشان دهنده این است که اقوام گذشته خوبی از قدرت کلمات و تأثیر نام روی سرنوشت، شخصیت و حتی وضعیت فیزیکی افراد آگاه بوده‌آند.

نام ها، فرکانس های انرژی

هر یک از حروف الفبا دارای فرکانس خاصی از انرژی است و نام ها نیز که مجموعه‌ای از حروف می باشند، خود دارای فرکانس های ویژه‌ای هستند. آگاهی نیز در واقع فرکانس های متفاوت انرژی است که ذهن آنها را دریافت می‌کند. همچنان که با تغییر سطح هوشیاری و آگاهی، فرکانس امواج مغزی نیز تغییر می‌کند.

کودکی که تازه بدنیا آمده ذهنیتی ندارد. این طور به نظر می‌رسد که با انتخاب نام برای او، به طور مداوم فرکانس های خاصی از انرژی به مغز او فرستاده می‌شود، سلول های مغز تحریک شده و در نهایت الگوهای ذهنی شکل می‌گیرند که این الگوها قسمتی از شخصیت فرد را می‌سازند و شاید یکی از دلایل توصیه پیامبر اسلام در مورد انتخاب نام نیکو برای فرزندان، تأثیر عمیق آن در سرنوشت و شخصیت آنان بوده باشد. البته فراموش نکنیم که انتخاب نام و یا تغییر نام برای افراد طبق قوانین خاصی در دانش علم الاسما انجام می شود تا علاوه بر همگامی ارتعاشات با هم مدار زندگی فرد نیز بر مدار خیر و برکت قرار گیرد

اذکار و اسماء الهی 

حال که به قدرت نام و تأثیر آن پی‌بردیم، این سؤال مطرح می‌شود که مؤثرترین و قدرتمندترین نام ها کدام است و از آن کیست؟ تمام ادیان الهی و بسیاری از دیدگاه های باطن‌گرا بیان می‌کنند که در آغاز هستی تنها آفرینش‌گر بود، و او با نام بزرگ خود هستی را آغاز کرد که در دیدگاه های متعدد به نام‌هایی مانند اسم اعظم، صوت الهی، سر بزرگ و …خوانده می‌شود. نامی قدرتمند بزرگ که خلقت با آن آغاز شده است.

بر طبق تعالیم بزرگترین معلم علوم باطنی، اسماء الله اصوات ویژه‌ای هستند که از سطح بالایی از انرژی و آگاهی برخوردارند. پس زمانی که شما کارهایتان را با نام او، که بالاترین و قدرتمندترین نام هاست آغاز می‌کنید، این سطوح بالای انرژی و آگاهی را وارد جریان زندگی خود می‌نمایید.

«همه چیز از کلمه ا… به وجود آمده، پس اگر موافق آن باشید، همه جهان چاره‌ای جز موافقت با شما نخواهد داشت. اگر قدرت عظیمی که در نام خدا است در وجودتان منتشر شود به چیز دیگری نیاز نخواهید داشت و بر هر چیز غلیه خواهید کرد…اسماء خداوند چشمه‌های زندگی است، چشمه‌های خشکیده روح را به جریان بیندازید».

منبع: تیم این اپلای